HTML

biztonságos?

Semmi sem biztonságos. az Ember egy kis hópihe az őrjöngő tűzhányók kereszttüzében. A cikkek igazából kérdések, ha kinyilatkoztatok, azt is vegyétek kérdésnek..

Friss topikok

  • gunyoros: Legalább a végére írd oda, hogy paródia, mert kezdik egyre többen beszopni. :D (2014.03.02. 12:17) Rezsiadó
  • Világnézet Netes Napló: Érdemes megnézni a képet: Akasztány vallás jelképei erkolcstan.blog.hu/2013/10/08/akasztany_vall... (2013.10.08. 19:37) Az Akasztány Vallás
  • Budaphestie: @hakapeszimanó: így van, a szakzsargon Kiss Endre filozófustól származik. hu.wikipedia.org/wiki... (2012.12.30. 21:12) Szakdolgozat kvíz
  • bögöbö: Bocsánat, helyesebben csak "Tény", így, egyszerűen és szerényen. (2012.12.06. 09:08) Helyreigazítás 2014
  • Celtic: Ez igy van. Ez az un. "ne a zemberekkel fizettessek meg"-eljaras. Gyonyoru populista szarsag. En... (2012.10.11. 14:29) A hatósági ár esete az adóforintjainkkal - kis számtan költőknek

Linkblog

... az is baj!

2012.06.17. 14:51 Budaphestie

A második Orbán kormány annyi hibát elkövetett már és annyi rombolást vittek véghez az utóbbi két évben Magyarországon, hogy tényleg nehéz objektíven mérlegelni, amikor például az egykulcsos SZJA-ról vagy a tranzakciós adóról van szó. Elég csak a GDP csökkenésére gondolni: hazánkat szomszédaival összehasonlítva egyedül vagyunk, ahol csökken a gazdaság. Vagy elég csak arra gondolni, hogy Matolcsy György minisztersége már önmagában is gátja egy esetleges IMF megállapodásnak, ami a magas államkötvény kamatkiadásokon keresztül 20-30 milliárd forintba kerül nekünk, adófizetőknek évente. Ez körülbelül 10 000 forint pénzkidobást jelent minden magyar adófizetőnek évente. Bizony így tartjuk mi lélegeztetőgépen az IMF nagy ellenségét, Matolcsy Györgyöt.

Ilyen körülmények között hajlamosak vagyunk bármilyen kormányzati intézkedésre zsigerből azt mondani, hogy "minden szar, amit ezek csinálnak! Takarodjanak már a döntéshozói székekből!" Mint amikor a kőműves elrontja a falunkat: egyrészt nem fizetjük ki, másrészt elzavarjuk és keresünk egy másikat. Sajnos ez a kormánnyal és a parlamenttel nem így megy: meg kell várnunk, amíg elrontják a tetőt, a nyílászárókat és a festést is. Ki kell várnunk a négy évet. Ez bizony erősen frusztrál és rontja az objektivitásunkat.

Pedig például egyáltalán nem biztos. hogy az egykulcsos személyi jövedelem adó is egy ördögtől való dolog. Mostanában nagyon divatos a sajtóban nekimenni az egykulcsos SZJA-nak, mondván, hogy nagyrészt ez okozza minden bajunkat. Pedig ez egyáltalán nem igaz. A bajt a folytonosan változó kiszámíthatatlan piaci és jogi környezet, az önkényeskedés, a (jogi) személyre szabott adók és büntetések, a magán szerződés szentségének felrúgása és  a visszamenőleges törvények okozták. Pedig, ha ez az elmebaj és káosz nem társult volna hozzá, az egykulcsos adó jótékonyan befolyásolta volna a piaci folyamatokat. Hiszen az egykulcsos adó tetszik a tőkésnek, a munkaadóknak és a befektetőknek. Legalábbis elég nagy tájékozatlanságról tesz tanúbizonyságot az a riporter, aki azzal támad a kormányra, hogy "az IMF majd úgyis feltételül fogja szabni az egykulcsos adó eltörlését." Sok hasonló elképzelést hallottam és olvastam már.  Már miért szabna ilyen feltételt a Valutaalap? Éppen ellenkezőleg: meggyőződésem, hogy talán ez tetszik nekik e legjobban az összes eddigi kormánydöntés közül. A pénzt az IMF biztosan nem így akarja majd beszedetni a lakosságtól. Általános adó emelést talán javasolnak majd, de az más tészta.

Az egykulcsos adóval -bevezetéskor- csökkenhet ugyan a legkisebb keresetűek fizetése, de abban a bérsávban  tombol leginkább a feketegazdaság. Tudjuk, hogy ott a kifizetések nagy része már semmiféle papíron nem jelenik meg. Így feltételezhetően mégsem járnak olyan rosszul a minimálbéresek. Ami biztos, hogy a költségvetés elesik némi bevételtől a magas keresetűek lecsökkent befizetései miatt, de ez csak a változtatás egyszeri hatása, tehát az átmenet okozza (a következő években csökkenést már nem hoz). Az adózás viszont egyszerűsödik, a gazdaság fehéredik az egy kulcstól. A kormány érvei ebben a témában rendre értelmesek és vita tárgyát képezhetik. Egyébként egy jobboldali kormánytól teljesen adekvát döntés az egy kulcsos SZJA bevezetése. Tanulja meg szépen a magyar ember, hogy mi a bal és a jobb oldal között a különbség. Hát nem a zászlólobogtatás meg a trianonozás, mint ahogy azt a kocsmai magyar elképzeli, hanem éppen ez: a kulcsok száma kéremszépen.

Egyébkén ehhez hasonló ügy szerintem a hamarosan bevezetésre kerülő tranzakciós adó is. Könnyű rávágni, hogy na ez biztosan tönkrevágja majd a magyar bankrendszert és igazi K.O. a gazdaságnak. De biztos, hogy így van? Van e mögött a kijelentés mögött valamilyen gondolatmenet vagy tanulmány? Lehet, hogy az én hibám, de sajnos én eddig még nem találkoztam vele. A bankoknak, mint általában bármely piaci szereplőnek sohasem az adók fájnak nagyon, hanem inkább az, hogy ezekről későn, neadjisten csak az utolsó pillanatban értesülnek, nem tudnak előre tervezni, nem konzultál velük a kormány.

A kiszámíthatatlanság és a jogbiztonság hiánya teszi tönkre a magyar gazdaságot, nem az adók.

Aki az egykulcsos SZJA-t és/vagy a tranzakciós adót azonnal, zsigerből, vita nélkül szapulja, az nem sokban különbözik egy agymosott fidesznyiktől csak éppen az ellenzék majomgyűjteményét gyarapítja. Más tészta, ha vitatkozunk róla és érveket hozunk fel ellene. Úgyis alig van olyan kormányzati elképzelés vagy döntés amivel érdemben vitatkozni lehetne, használjuk tehát ki!

73 komment · 3 trackback

Címkék: politika gazdaság magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://biztonsagos.blog.hu/api/trackback/id/tr204593489

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az újbeszél, a duplagondol és a múlt változtathatósága – Mi köze van Orbán szómágiájának az orwelli diktatúrához? 2012.06.17. 16:07:00

Ki az, akinek nem nyílik ki a bicska a zsebében, amikor Viktorunk a Fidesz egyik kedvenc manipulációs technikáját – a szómágiát – alkalmazza? A trükköt, amely során megfosztja egy-egy kifejezést az eredeti jelentésétől, majda saját érdekei ...

Trackback: Az újbeszél, a duplagondol és a múlt változtathatósága – Mi köze van Orbán szómágiájának az orwelli diktatúrához? 2012.06.17. 16:06:59

Ki az, akinek nem nyílik ki a bicska a zsebében, amikor Viktorunk a Fidesz egyik kedvenc manipulációs technikáját – a szómágiát – alkalmazza? A trükköt, amely során megfosztja egy-egy kifejezést az eredeti jelentésétől, majda saját érdekei ...

Trackback: Orbán feje csúnyán eltorzult az elmúlt 20 év alatt 2012.06.17. 16:03:57

Hogyan lett a huszonéves, a kádári diktatúra ellen lázadó srácból hatalommániás, acsarkodó diktátor? Az ilyen volt – ilyen lett fotó nem tudja a választ, csak a kiinduló állapotot és a végeredményt mutatja. (Kép: esbalogh.typepad.com)   Update 04. 09-é...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vakapad 2012.06.17. 16:17:40

Noazért két dolgot hozzátennék:
1./ Mikor, napéldául az Egyesült Államokban adót csökkentenek, vagy nagy állami megrendeléseket adnak cégeknek (lásd: csillagháború), az a pénz ottmarad az országban, mivel az amerikaiak fogyasztása 99,9 %-ban hazai termék megvásárlását jelenti. Ott van kihasználatlan kapacitás bőven, ki is tudják elégíteni az igényeket, azaz nő a GDP. Ha nálunk a kisember adóját csökkentik, akkor ő főleg magyar árut vesz, ami szerencsés, csak sajnos inkább az infláció nő, mint a fogyasztás (nálunk nincsenek kihasználatlan kapacitások), és nemsokára visszaáll minden az eredeti helyzetbe, csak magasabb árszinten. Ha viszont a nagypénzűek adóját csökkentik, akkor az a pénz, amit otthagynak náluk, kimegy az országból, anélkül, hogy hatása lenne a GDP-re. Ez a legrosszabb, és ez történt most is. Magyarán: ne tessenek itten az egykulcsos adó általános/elméleti hatását taglalni, mert az a tényleges országtól és körülményektől függ.

2./ A tranzakciós adó bevezetése azt jelenti, hogy a kormány szerint még mindig túl nagy haszonkulccsal dolgoznak a bankok. kezdem nem hinni.

Hogy kiszámíthatatlanság van és bizalomvesztés, azzal nagyon egyetértek.

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.17. 16:24:26

"Aki az egykulcsos SZJA-t és/vagy a tranzakciós adót azonnal, zsigerből, vita nélkül szapulja, az nem sokban különbözik egy agymosott fidesznyiktől csak éppen az ellenzék majomgyűjteményét gyarapítja."

Teljesen igazad van.

2012.06.17. 16:31:54

"Aki az egykulcsos SZJA-t és/vagy a tranzakciós adót azonnal, zsigerből, vita nélkül szapulja, az nem sokban különbözik egy agymosott fidesznyiktől csak éppen az ellenzék majomgyűjteményét gyarapítja."

Mindkettő ellen talicskával hordják/hordták az érveket a szakemberek.
Az egykulcsos ezek mellett már megbukott a gyakorlatban is, míg a tranzakciós adóról már pl. Széles sem nyilatkozik pozitívan, és ő nehezen mondható ellenzékinek.

Gera 2012.06.17. 16:33:43

Én alapvetően egyetértenék az egykulcsos adóval, de szerintem nem voltunk abban a helyzetben, hogy bevezessük.

Eleve megszorítások kellettek a költségvetés kiegyensúlyozására, akkor nem biztos, hogy jó ötlet csökkenteni az szja bevételt. Főképp, ha nem hajlandók kiadáscsökkentésre, inkább államosítják a nyugdíjpénzeket meg jön a kreatív adóztatás, a válság közepén óriási összegeket vesznek ki a gazdaságból és mindezt azért, hogy a magasabb jövedelműek (én nem mondom, hogy gazdagok) többet vigyenek haza. Abban a reményben, hogy ezt a többletjövedelmet a magyar gazdaság kapja. Nem értem, hogyan, mivel elsősorban a szegények azok, akik minden pénzüket itthon költik el, jelentős részét élelmiszerre, közüzemi díjakra és hasonlókra, aki többet keres, az inkább importcikkekből fog többet fogyasztani egy olyan országban, mint Magyarország, mert abból a termékkörből, amit mi termelünk, eddig is megvett annyit, amennyire szüksége volt. Vagy mondjuk elmegy nyaralni szintén külföldre. Mi sajnos nem Németország vagyunk, ami rengeteg termékből önellátó. Nálunk ez inkább az élelmiszerekre igaz. És a legjobb az egészben, hogy ezekkel az új adókkal meg az áfaemeléssel az áremelkedéseken keresztül azért szép lassan visszaveszik az szja csökkentést is a többségtől (meg az egykétkulcs, ugye) és akik jól járnak, azok már csak a milliókat keresők. Akikkel amúgy semmi bajom, csak nem vagyok benne biztos, hogy jelen helyzetünkben ez lenne a legfontosabb cél.

Az egyszerűbb adózást meg felejtsük már el a mindenféle elbaszott kompenzáció meg egykétkulcs mellett. Jószerivel havonta változnak az adózás szabályai, a bürokrácia teljesen elborít minket.

2012.06.17. 16:34:44

Felhívnám a figyelmet a következőkre:
ADÓRENDSZER:
- a "líneráisan arányos adórendszer" miatt az átlag alatt keresők nettó jövedelme csökkent.
- nagyon szűk rétegnek kedvez
- ez az adórendszer NEM fehérít: a magas járulékok miatt a fekete-foglalkoztatás nem csökkent.
-amúgy is illúziónak tartom azt az érvelést a mai adórendszerünk mellett, hogy ennek bármilyen - az eltitkolt jövedelem - fehérítési célja van...Egy célja van: a központi költségvetés bevételeinek növelése.
TRANZAKCIÓS ADÓ
-nyilvánvalóan (meddig lehet hazudozni blog) az Ausztriában hazudott banki különadó eltörlésével okozott lyukat kívánja a kormány egy azonos hatású teherrel befoltozni,
-ne legyen illúziónk, kb szja. hatású teherként fog ez jelentkezni a lakosságnál, amikor a hitelintézetek áthárítják azt,
-jelentősen növeli a feketegazdaságot (nemhogy csökkenti...ez az álláspont megmosolyogtató)

fchris82 2012.06.17. 16:36:39

"Van e mögött a kijelentés mögött valamilyen gondolatmenet vagy tanulmány?"
Széles Gábor éppen nyilatkozott, hogy ez csak a Videotonnál + 1 milliárd forintos terhet jelent, ekkora összegnél pedig megfontolandó, hogy a székhelyet és bankjukat átvigyék Bécsbe, aztán Magyarország meg bekaphatja.

Tehát a tranzakciós adónak utána számoltak a cégek, főleg a nagyobbak, és van rá stratégiájuk, hogy ne nyeljenek be minden hülyeséget.

"Az egykulcsos adóval -bevezetéskor- csökkenhet ugyan a legkisebb keresetűek fizetése, de abban a bérsávban tombol leginkább a feketegazdaság."
Te most érzed a logikai bukfencet az állításodban? Akik becsületesen, kiszámíthatóan fizetnek - jól keresők - azoknak csökkentjük az adóját, és akiknél elég kiszámíthatatlan, hogy fizetnek-e, na, arányaiban onnan várunk több adót.
Ugye nem állítod azt, hogy ez bizony jó stratégia?
Az egykulcsos adó, válság közepén, nem fog semmilyen jótékony hatást gyakorolni semmire, leszámítva néhány gazdag ember pénztárcáját. Miért pörgetné fel a gazdaságot, amikor olyan embereknél hagyunk több pénzt, akik várhatóan megtakarításokba fogják azt betenni, nem pedig visszaforgatják a gazdaságba? Ezt többen megírták előtte is, és iszonyatosan nagyon nekik lett igazuk. De most már elmúlt 1 év, nem csak "jósolgatni" lehet, hanem úgynevezett hatástanulmányokat is lehet csinálni. Nem akarod azt mondani, ugye, hogy az egykulcsos adóhoz fűzött remények beváltak, és nem éppen csak az aggodalmaskodók "jóslatai" jöttek be? Mert nem állíthatsz jelen helyzetben olyat, hogy ez felpörgette a gazdaságot és egyszerűsítette az adórendszert, mert akkor javaslom, hogy beszélj a könyvelőddel, hogy szerinte egyszerűsödtek-e a dolgok!

Amiről te beszélsz, az kb olyan, mint a kommunizmus. Az egykulcsos adó papíron jól működik - ahogy a kommunizmus is -, a valóságban viszont csúnyán tacsra vágta a költségvetést, amik miatt újabb és újabb adókat kellett bevezetni, amivel még az "egyszerűsödik az adórendszer" állítás is elvérzett.

Szóval szállj le a földre, nem CSAK a kiszámíthatóság hiányzik. Az egykulcsos adó bevezetése, ILYEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT, óriási hiba volt! Más körülmények között LEHET létjogosultsága, de most semmiképpen nem volt.

hattyú 2012.06.17. 16:39:30

Hűha, jól megmondtad a tutit :) a közgazdászok, köztük az ismertebbek közül pl. Oszkó Péter is, kb. 1000x elmondták és leírták, hogy nem maga az egykulcsos adó a baj, hanem az, ahogyan és amikor bevezették...úgyhogy, köszönjük, hogy megosztottad velünk ezeket a bölcsességeket!

2012.06.17. 16:42:54

@DICKtátor: Illetve annyit hozzátennék: Széles Gábor egy mocskos bűnöző...Minimum 25 év végrehajtandó szabadságvesztést szabnék ki bíróként különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés miatt.

Az IKARUS a világon egyedülálló volt, de ő sikeresen tönkre tette....

Bár csak én határozhatnám meg a sorsát ennek a féregnek. A fantáziám határtalan...

lavór 2012.06.17. 16:49:53

"A kiszámíthatatlanság és a jogbiztonság hiánya teszi tönkre a magyar gazdaságot, nem az adók."

Vagy az adók kiszámíthatatlansága...

De ez sem mai keletű probléma.
A könyvelők, adószakértők sosem haltam még éhen hazánkban. :

légügyi megfigyelő 2012.06.17. 16:54:11

Szerintem eleve szükségtelen a személyi jövedelemadó, Így gondoltam évekkel ezelőtt, és most is ez a véleményem. Alapvetően az ÁFA az, amely igazságot teremthet, amennyiben azt tényleg "bevasalja" az állam, hiszen akinek pénze van, az előbb-utóbb vásárolni is fog. Még akkor is, ha félreteszi a pénzét, mert akkor később költi el, de meg biztosan nem eszi.
Na persze, ehhez (amint az egykulcsoshoz is, meg úgy általában) kisebb állam, decentralizált rendszerek, stb. lenne szükséges. És benne van a pakliban, hogy sok dolog lenne fizetős, ami eddig nem.
Amúgy az ÁFA jobban ellenőrizhető, mivel kevesebb adóalanya van, talán harmada az SZJA alanyoknak. Vagyis behajthatóbb, és olcsóbban hajtható be.
Meg ilyenek.
kormányprogram írást vállalok, legalábbis ötletszinten. :)

légügyi megfigyelő 2012.06.17. 16:57:19

@DICKtátor: úgy tudom párja nem volt akkora buszgyárnak mint az Ikarusz, csak épp a fejlesztés elmaradt, a termékek lemaradtak, a megrendelők meg találtak jobbat is, olcsóbbat is, vagy nem jobbat, de olcsóbbat. Ez önmagában a Széles-korszak előtti probléma.

A tévedés jogát fenntartva.

légügyi megfigyelő 2012.06.17. 16:59:52

@lavór: majdnem teljesen egyetértek, szerintem az általános kiszámíthatatlanság az ok, amely mindenre: adókra, jogszabályokra, beruházásokkal kapcsolatos önkényes döntésekre, a piaci, közbeszerzési viszonyok végletes megrontására is vonatkozik.

lavór 2012.06.17. 17:03:54

@légügyi megfigyelő:

Úgy van. És mindez a mai napig pártfüggetlen. :)

2012.06.17. 17:05:57

Padlóra küldheti gazdaságot? Hát emlékszik még Ő hogyan csinálta? Széles Gábor egy MOCSKOS BŰNÖZŐ!!!!
(persze nincs, olyan szerencsém, hogy ezt bárki, bármikor tolmácsolja neki)
Az előbbi fejtegetésemben kihagytam a RÁBÁT. Azt is tönkre tette. Mindent sikeresen tönkretett secperc alatt, amihez hozzányúlt...Egy igazi bűdös patkány, féreg. Most persze a FIDESZT moderálja (amúgy tényleg egy moderálni való csürhe, de nem egy Széles Gábortól várná az ember, mintha a Breivik mondaná a késelő cigánynak:non, no ez nem volt szép!), mert ő egy polihisztor, mindenhez ért, legalábbis, ami a tönkretételét illeti...

fchris82 2012.06.17. 17:09:35

@légügyi megfigyelő: "Alapvetően az ÁFA az, amely igazságot teremthet"

Ezt gondold újra. Az ÁFA egyrészt fogyasztás alapú adó. Ha szegény vagy, pénzed nagy részét valószínűleg itthon költöd el kajára és szükséges dolgokra. Ha viszont iszonyatosan jól keresel, akkor bizony utazgatsz, befektetsz, nem gondolod komolyan, hogy majd havonta 1 milliót képes vki "elfogyasztani". Tehát ez arányaiban azt jelentené, hogy a szegények TÖBB ADÓT FIZETNEK, mint a gazdagok! És legyünk realisták, ha kivezeted az SZJA-t, akkor cserébe mondjuk 40-50%-ra kell emelni az ÁFA-t. Ezek után ki az a hülye, aki itthon vesz autót és nem Pozsonyban vagy Bécsben?

Az elképzelés gyönyörű, de fel kell fogni, hogy adózási szempontból verseny van az államok között, és egy cég simán átmegy másik országba, ha más nem, árubeszerzésért biztosan. Tehát az elméleted van olyan szép, mint Marxszé és Leniné a világgazdaságról, csak a valóságban ez is elbukna. Nagyon csúnyán!

2012.06.17. 17:12:25

Itt mindenki lenézi amerikát...Hát megsúgom nektek, hogy egy amerikai a Széles Gábor múltjával nem hogy bárkit moderálna, hanem még az utcára sem merne kimenni, mert ott van akkora társadalmi kontroll, hogy fognák és úgy pofánbasznák, (bocsánat: fizikailag kérdőre vonnák), hogy többet nem dugná ki a fejét a lyukból...

2012.06.17. 17:33:11

@vakapad:
99.9%???? konnyuipar eltunt es az olcsobb elektronikai cikkek sem usa-beli termekek.
raadasul a nagy, emblematikus amerikai markak sem otthon adoznak: legtobbjuk kihelyezi a ceg szekhelyet hollandiaba es hasonlo alacsonyabb iparuzesi adoval rendelkezo helyekre (usa-ban a szovetsegi ado 35%, es sok helyen meg erre jon az allami resz)

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.06.17. 17:33:27

A magyar gazdaságot két dolog teszi tönkre!

1., A magyart alacsonyabb rendű állatnak tartják, ezért idegen nemzetek uralkodnak a köztisztviselőkön keresztül, nincs nemzeti önrendelkezés
2., Ezek a megszálló nemzetek leállították a magyar forgótőke termelést, vagyis a bányákat, és energiahordozók hasznosítását... hogy azt a gazdaságilag rajtunk uralkodó országoktól kelljen megvenni...

Földgáz és kőolaj import, urándioxid import...

Nincsenek etanol és biodiesel termelő üzemeink, nincs uránbányánk és dúsítónk, nincs geoterm hőkutak és nincs geoterm fűtés, nincsenek szélturbinák, ha vannak azok is alacsonyak, mert 70 méternél magasabbat nem engedélyeznek...

Ez szándékos népirtás..

2012.06.17. 17:36:08

@DICKtátor: aha, azert szolal meg majdnem mindenki a felso 1%-ot erinto adozas kerdesen. a legtobbet kereso reteg nemhogy tobbet adozna, de meg adokonnyiteseket is elvez, es ezek elvetele - azaz az atlagot elero ertek visszaallitasa - ellen kezzel-labbal tiltakoznak, lasd "jobcreator" szlogen.

PioDVD 2012.06.17. 17:38:12

"Ami biztos, hogy a költségvetés elesik némi bevételtől a magas keresetűek lecsökkent befizetései miatt, de ez csak a változtatás egyszeri hatása, tehát az átmenet okozza (a következő években csökkenést már nem hoz)."

Ez valami (ritka sz.r) vicc akart lenni?
Az _előző_évhez_képest_ valóban csak egyszer jelent kiesést, de ez az elengedett több száz milliárd a következő, meg az azután következő, meg az... években is folyamatosan fog hiányozni.

2012.06.17. 17:44:03

@Karl Childers: ha az alacsonyabb keresetű munkavállalókat véded, akkor valószínűleg félreértettem a kommentedet (amennyiben az én hozzászólásom ellenében tett kommentnek értékeltem), ugyanis én is kézzel-lábbal (néha még nevetség tárgyát is képezve) értük állok ki( vagy legalább is megpróbálom)...

2012.06.17. 17:58:42

@DICKtátor: csak arra celoztam, hogy az usaban is kinyitjak a szajukat, olyanok is (vagyis foleg olyanok), akiknek nem sok moralis alapjuk van ra, olyan ugyekben is (vagyis foleg olyan ugyekben) megnyilatkozva, amikben minden szavukkal maguk fele dontik a palyat. szelesnel szazszor rosszabb karakterek, pedig a lecet mar o is eleg magasra tette:)
de itt a civil eletben is nagyon porog a propagandagepezet, csak Mo-rol nem latszik, hiszen helyi ugyekrol van szo.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.06.17. 17:59:29

Azzal kampányoltak,hogy az egykulcsossal nő majd a fogyasztás.Aztán mikor vikinek mondta a riporter csaj,hogy nem nőtt erre viktor:Miért,kellett volna?
Ennyi.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.06.17. 18:02:11

akkor az előző 8 évben vagy 20 évben mi tette tönkre? :D

komplikato 2012.06.17. 18:02:20

"Ki kell várnunk a négy évet."
Ugyan dehogy kell. Ha nem nyírja ki jelen kormány a népszavazást vicces törvényekkel simán lehetne egy bizalmatlansági népszavazás ellenük ... Így is meglehet próbálni persze.

Netuddki. 2012.06.17. 18:05:19

Csak pontosítás végett. Nem az egykulcsos adó miatt lett kevesebb az alacsony keresetűek bére, hanem mert az adójóváírást is megszüntették. Gyakorlatilag alig fizettek adót előtte az alacsony keresetűek.

A másik tévedés, hogy a magas keresetűek adója miatt lett a költségvetési SZJA hiány. Egy nagy túrót! A legmagasabb keresetűek mindig is megtalálták a módját az adó elkerülésnek.
Ami hiányzik az az alacsony keresetűeknél alig többet keresők 35%-os SZJA-ja. Aki ezt sírja vissza az egy barom, csak így egyszerűen.

A harmadik tévedés meg az, hogy ezek a szarjankó fideszesek a helyett, hogy beszednék az adóelkerülőktől amit elcsalnak, inkább adót emelnek...

Netuddki. 2012.06.17. 18:07:18

@komplikato: Azért az előrehozott választások előtt nem ártana valami normális pártot felmutatni, olyat amelyikre érdemes is szavazni...

Brix 2012.06.17. 18:11:17

"Hiszen az egykulcsos adó tetszik a tőkésnek, a munkaadóknak és a befektetőknek" Igen, de mit szól hozzá az a több mint 4,5 milló ember, aki olyan családban él, amelyet hátrányosan érintettek a SZJA változásai, adójóváírás eltörlése? Most, a gazdasági válság kellős közepén, amikor stabilizálni kellett volna a társadalmat, a lehető legrosszabb húzás volt a legkisebb keresetű emberek nettó bérét havi szinten akár 9 ezer ft-al csökkentő adózást bevezetni! Az igért bérkompenzációt nagyon sok helyen nem kapták meg az emberek, még az állami szférában sem!
A hivatalos infláció meg éves szinten 5,9%-ra hágott, úgy hogy közben az alapvető élelmiszerek nem ritkán 20-30% emelkedtek. Az infláció elsődleges , és legfőbb gerjesztője a kormány: ÁFA emelés, gyenge forint, jövedékiadó-emelés, stb
Az elmúlt 5-6 éven több mint 32%-volt az összesített infláció, közben érdemi, vagy az egészségügyben semmi!! béremelés nem volt! A közalkalmazotti bérek vásárlóértéke folyamatosan csökken
A regnáló hatalom, most a válság közepén tett egy gesztust a saját legfőbb szavazórétege - a már nyugati szinten élő felső középosztály felé és meglépte az egykulcsos adót, és az 500 milló alatti éves árbevételű vállalkozásoknak is adókedvezményt adott. A kettő tétel együtt lehet vagy 700 millárd kiesés éves szineten, ezért kellenek az újabb megszorítások, véget nem érő sorozatban, mert képtelenek ezt a bevételt máshogy pőtolni.
A kormány mindent forditva csinál ahogy kell! A kiskeresetű embereknek SZJA könyítést kellett volna adni, a nagykeresetűeknek meg egy sávos kulcsot. A világ országainak 98%-ban sávos jövedelemadózás van, nyilván nem véletlenül. A TÖBBSÉG érdekeit kell nézni, össztársadalmi szinten, és nem a KISEBBSÉGÉT- ahogy nálunk teszik.
A TÖBBSÉG fogyasztás-növekedését segíteni kell az adórendszernek , ezért oda kell az adókedvezmény ,ahol jelentős a kielégítetlen fogyasztás: az alacsony- és közepes keresetű rétegeknek, nem pedig egy szűk, jómódú rétegnek. Ezeknek a rétegeknek juttatott pénz nagyobb eséllyel kerül vissza azonnal a magyar gazdaságba, és forog vissza az államnak mint adóbevétel, mint azoknak akik már régen megnyitották az osztrák bankszámlát, szlovák rendszámú autóval közlekednek, és évi kétszer nyaralnak külföldön.

komplikato 2012.06.17. 18:14:53

@légügyi megfigyelő: OFF/ Így mondják. A Csepel Autógyárnál az történt, hogy anno MDF kormány alatti jó ejtőernyős vezér a melósoknak kinyilatkozta nincs megrendelés, a megrendelőknek (arab és afrikai országok, és egyéb) meg azt, hogy nincs kapacitás. De a vezér azt nem tudta, hogy a melósok már megkapták az örömhírt "egyéb" csatornákon, hogy jött be rendelés ... A Csepel bukása viszont nem független az Ikarustól. A Csepel bezárása után az ingatlanját feldarabolták és bagóért el és kiadták cégeknek. Széles Gábor vagyonának meg köze van egy Rába nevű cég privatizációjához. Izgalmas téma, mindenkinek rács mögött volna a helye akinek köze volt hozzá.

komplikato 2012.06.17. 18:18:50

@kovi1970: Teljesen jogos. Van pár kezdemény, de nem merek bízni bennük, 22 év alatt annyi jól induló dologból lett szarkupac. :(
Aki meg elég értelmes hozzá és megkérdeztem ezen 22 év alatt, mind azt mondta, hogy semmi pénzért nem szennyezi magát politikával. Szóval marad az, hogy egyszer lesz olyan megélhetési politikus, aki rájön többet prosperálhat egy jobban működő rendszerben ...

Netuddki. 2012.06.17. 18:26:49

@komplikato: Nagyon egyszerű a dolog. Nem kell beszennyeződni. Sajnos ez csak úgy képzelhető el, hogy semmiféle kapcsolat nincs a jelenlegi parlamenti pártokkal.
Egy teljesen alulról szerveződő pártot képzelek el ez alatt. Ahol nyilván a "főbb szervezők" nemcsak feddhetetlennek akarnak látszani hanem valójában is azok. A hozzájuk csapódó szemetet pedig (mert nyilván az is lesz) kivetik maguk közül...

Netuddki. 2012.06.17. 18:28:50

@komplikato: Még annyit, valakinek el kell előbb-utóbb kezdeni mielőtt végleg gallyra megy az ország...

regress 2012.06.17. 18:32:54

@kovi1970: én kipróbálnák egy olyan olyan verziót,hogy nem pártra ,hanem szakértőkre lehetne szavazni./"szakemberekre"/nem mekk mesterekre.a parlamentet pedig feloszlatnám.

énsemértekhozzá 2012.06.17. 18:35:38

vicces, hogy a közvéleményen, vállalkozókon, újságírókon kérsz számon hatástanulmámyokat, miközben ez a kormány még soha egyetlen egyet sem készített. Eddig mindenkinek megfelelt, hogy viktor vagy kusza szem megálmodta. Nekem jó így, csak majd a végén ne kezdjünk el vitatkozni, hogy ki miatt süllyedtünk ilyen mélyre.

komplikato 2012.06.17. 18:38:50

@kovi1970: Mondom figyeltem pár kezdeményezést, elég szépen indultak , szép dolgokat mondtak, aztán valamelyik irányzat populista baromságaira váltottak, pedig messze voltak a földből való kibújástól is. Ott a Jobbik régről, én nem kedvelem őket, de sokan bíztak bennük, aztán most ők is minden duma ellenére sima megélhetési politikusok és túlságosan is függnek másoktól. Van aki a 4K-ban bízik, van aki Bajnaiban, van aki vár hátha lesz más ... de az eddig futott arcok egyikéért sem adnánk egy lukas fillért sem.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.06.17. 18:44:23

Két dolgot keresünk most: lcd-tvt (a régi 10 éves helyett) és mélyhűtőt, valami kisebbet.

Üssetek be bármilyen elektronikai terméket az árukeresőbe, vagy az árgépbe, és a kidobott boltok 80%-a szlovák 20% ÁFÁs terméket ajánl.
Mennyi is jut ebből a magyar gazdaságnak? Nulla? Gratulálok b+, Matolcsy...

A kurva sok járulék és megbizhatatlan környezet miatt mi is külföldön alapitottunk céget, a megrendelések egy részét kivittük innét.
Ha bevezetik ezt a tranzakciós lófaszt, szerintetek mennyiből fog tartani a számlákat is kivinni?
Miért nem jönnek be az elvárt adóbevételek az új adókból? Mindenki menekül a Titanic-országból, szépen tovagyűrűző spirálba taszitva az ittmaradókat.

Unionista_ (törölt) 2012.06.17. 18:49:51

@kovi1970:
csakhogy az alacsony keresetűektől is vontak járulékot. szóval a 15000 forintos adójóváírás és a cafeteria teljesen rendben volt szerintem. nagyjából 25000 forintot kapott egy alacsony keresetű. megkapta a segélyt (adójóváírás címén), és egy elfogadható munkabért. teljesen jól működött szerintem. nem igaz, hogy a minimálbéren nem volt bevétele az államnak. majdnem 50000 forint annak járulékos költsége.

a bajnai kormány csinálta volna jól. ha marad. ők ugyanis az adójóváírás megtartva annyit vágtak volna a felső kulcson, amennyit a növekedés megenged. matolcsyék azt mondták, hogy ha vágnak egy nagyot, akkor abból lesz növekedés. oszkóék meg azt, hogy csak annyit szabad vágni, amennyit a növekedés megenged. azért, mert a külső környezet bizonytalan. egy radikális adócsökkentés sem feltétlen jelenti, hogy a gazdaság felpörög. mert erősen függünk a külföldtől.

a másik probléma az volt, hogy orbán egyszerűen csak szembefordított társadalmi csoportokat. a felső középosztály mondja a "mert megérdemlem" szöveget. csak közben nem veszi észre azt, hogy ennek az ára az lesz, hogy a gyerekeket a balkánon kell felnevelnie. mert magyarország balkáni országgá vált. az alsó középosztálynak mindegy. mert ez a társadalmi réteg sokkal igénytelenebb. de a középréteg gyerekeinek lesz ez nagyon rossz. mert ők egy elcigányosodó országba nőnek bele. abban kell majd szocializálódniuk. és lesz egy generáció, amit nem lehet tisztességesen felnevelni.

szóval az egykulcsos adó ha ebben a formában marad, akkor nagyon komoly ára lesz. ha a kiesést nem kompenzálja a középréteget elkerülő, de az elitet sújtó progresszív vagyonadó. ilyen viszont nem valószínű. mert ilyet a társadalom nem követel. szóval akkor marad a balkán.

a tranzakciós adó ebben a formában megint öntökönszúrás lesz. azért, amit széles is mond. a videoton minden pénzügyi tevékenységét kiviszi bécsbe, vagy pozsonyba. mivel olcsóbb nyitni egy irodát 2-3 alkalmazottal, vagy egyszerűen csak igénybe venni valamilyen székhelyszolgáltatást. szóval lesznek semi-offshore vállalatok. tehát a kis cégek, és a lakosság fogja az egészet megszívni. tranzakciós adót zárt gazdaságban, kontinentális, vagy globális méretekben lehet kivetni.

de ez megint olyan, hogy a jobbos szavazó azt mondja, hogy ez hazaárulás. mert le kell feküdnie a magyar kormánynak, stb, stb.

2012.06.17. 18:55:06

"Egyébként egy jobboldali kormánytól teljesen adekvát döntés az egy kulcsos SZJA bevezetése."

Szeretném felvilágosítani a szerzőt, hogy az egykulcsos SZJA az SZDSZ vesszőparipája volt mindvégig, meg amúgy is egy liberális gondolat..

Unionista_ (törölt) 2012.06.17. 19:00:36

@Kőmíves Kelemen:
ezért kellene egységes uniós adórendszer. 20% áfa, 20% szja, 20% társasági adó. legalább ez legyen egységes. minden ország annyit költsön el, amennyi ebből befolyik. a kormány a kiadásait igazítsa a bevételhez. és ne fordítva. és akkor legalább a reálgazdaságban nem lenne spekuláció, hogy ide toljuk, vagy oda toljuk a pénz. de ettől is messze vagyunk, mert egyesek szeint az egységes belső piac hazaárulás. mert mi az adóversenyben vagyunk érdekeltek. hanem majd a nemzetállamok.

béla a görög (törölt) 2012.06.17. 19:03:40

Lássuk csak 1 kulcsos adó.
Kevesebb lett a pénzem? Igen. Bár nem sokkal. Ezzel nem lehet vitatkozni.
Fogyasztás. Lement a béka segge alá.
Tudnék többet fogyasztani. Tudnék. Fogok? Fog a rossebb. Magyar árút se? Pláne, ha relatíve drágább. Ott rohadjon rájuk, piros-fehér-zöldbe kötve. Miért fizessek én a földbérleti díjért? Na de a megtakarítás? Mit gondolsz a MANYUP államosítás után adok még egy lehetőséget?

Lehet csűrni-csavarni de a tények azok tények. Ez a kormány szar gazdaságpolitikát csinál. Kiszívattyúzza a pénzt gazdaságból és tönkrevágja azt.
Mindenki túlélésre játszik.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.06.17. 19:06:51

@Unionista_:
Az országot lassan minden irányból EU-s tagok veszik körbe, tehát a legrosszabb esetben is 3 óra autókázással már külföldön van az ember.
Mivel mindenhol jobbak a feltételek (ÁFA, adó, stb), egyre jobban ki tudják használni ezeket a lehetőségeket a kisvállalkozók, kisemberek is.

Rohadt könnyű ám hozzászokni ahhoz, hogy nem basztat az adóhatóság, készségesek a bankok, a boltokban kinyalják az ember seggét az eladók... ki a bánat fog ezek után itthon bármit is venni/vállalkozni?

Pár napja olvastam egy cikket (nem találom most), hogy mekkora elmaradások vannak a tervezett adóbevételekben. Eléggé sokatmondó... csak odafönt a döntéshozók basznak rá.

komplikato 2012.06.17. 19:20:51

@Kőmíves Kelemen: Szlovákiai kollégámtól tudom, hogy arrafelé az autók is jóval olcsóbbak, és egy kocsinál még pár százalék is többet számíthat, mint a TV vagy hűtő témában. Én meg jó ideje fogom a fejem műszaki áruk kinti árait nézve. Állítólag abban a lengyelek még jobbak, de arról kevés az infóm.

Unionista_ (törölt) 2012.06.17. 19:25:35

@Kőmíves Kelemen:
nagyon sok a magánimport. és vannak nepperek. akik régen használt cikkeket hoztak be. de ma egyre több kamionról leeső "zsírúj" áru. amit a legális kereteket megkerülve értékesítenek. ilyenkor a garancia persze bizonytalan. de a bolti árnál jóval olcsóbban szerezhető be minden.

Qqriq 2012.06.17. 19:33:12

@Kőmíves Kelemen:
"Pár napja olvastam egy cikket (nem találom most), hogy mekkora elmaradások vannak a tervezett adóbevételekben. Eléggé sokatmondó... csak odafönt a döntéshozók basznak rá."

Bár csak odafönt basznának rá! De nekik van KÖZGÉP-ük.
El kell keserítselek, erre is mi itt lent fogunk rábaszni!

Unionista_ (törölt) 2012.06.17. 19:35:19

@Con Storm:
nézd, az biztos, hogy bányák és kikötők nélkül nem nagyon lehet nemzetgazdaságot építeni. de trianon óta magyarország lehetőségei erősen korlátozottak. szóval ezt a teljes önállóság sztorit el kellene felejteni. hacsak nem foglaljuk vissza a kárpát hegyvonulatot és az adriát. azóta a szomszédainkkal kooperálni kellene. ez az, ami nem nagyon megy. eltérő nyelv. történelmi sérelmek. etnikai nacionalista kultúrpolitika.

mim 2012.06.17. 19:49:52

Azért nem költ és fektet be az aki jól járt az "egy" kulcsos adóval, mert olyan bizonytalan a helyzet. Ha egy éven belül többszörs átszabják az adókat, akkor jobb takaréklángra venni a tüzet és kivárni. Ugyanis a kapokás tipikusan annak a jele, hogy sietni kell, nagy a baj.
Emígyen elértük a lehető legroszabb kombinációt, mikor senki nem jár igazán jól. Még az sem aki többet félretehet, mert az a pénz nem dolgozik.

komplikato 2012.06.17. 19:57:13

@Unionista_: "de ma egyre több kamionról leeső "zsírúj" áru. amit a legális kereteket megkerülve értékesítenek. "

EU tagállamból megveheted szépen legálisan is, nem véletlenül vannak kamion járatok ide AJ matrica nélküli adathordozókkal ... nem kell megkerülni sem a kereteket. A garanciát meg hagyjuk, műszaki boltokban dolgoztam nem keveset, sok esetben nem bonyolultabb kinti garit elintézni, mint itthon, már ha itthon lehet. Az állandóan becsődölő kis- és nagykerek miatt eléggé szopóág ez itthon, kinti terméknél meg lehet simán ad olyan garilevelet a boltos amit itthoni márkaszerviz elfogad. Samsungnak régen ilyenje volt.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.06.17. 19:57:53

@Unionista_:
Nem kell kamionról leesnie. Webshop.

3 napon belül kiszállitják 1600 Ft-ért Magyarhonba, szlovák áfával.

110e-ért néztem TV-t. Itthon 117e a legolcsóbb, szlovák számlával 104e.
Szállitás mindegyik esetben 1600 Ft, vagy átvehetem Bp-en.
Vajon a többség melyiket választja?

kela-bá 2012.06.17. 20:10:58

Az vagy ez a magyar kormány, lehet vitatni...
De hogy van az, hogy a hírek szerint 2008-ban 4500 MILLIÁRD EURÓ KÖZPÉNZT kaptak az európai bankok, hogy a válság elkerülhető legyen, és ennek ellenére nyakig vagyunk benne ?

A közpénz ugye más néven adó, szóval kik is fizették a 4500 000 000 000 Eurót a bankoknak ? Ön is , én is, mi is akik Európai Uniós polgárok vagyunk ...

Sajnos: "2013 májusára bedőlhet az Euro ?" www.vntv.hu Nézze meg. További szép estét !

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.06.17. 20:50:12

@Unionista_: a szél határok nélkül fúj, a földhő kétszer gyorsabban nő lefele halladva mert nem kontinentális lemezen vagyunk, és 2 millió tonna uránérc fertőzi a talajunkat... és gyakorlatilag aluminiumon járkálunk nap mint nap... az országunk nagyhányada megművelhető tehát... a forgótőkénket elő tudnánk teremteni...

Mi az a forgótőke? a Favágó kivágja a fát eladja.. abból vesz kenyeret... a pék abból vesz lisztet a molnár abbül vesz búzát... a paraszt abból vesz vasekét... és stb...

De ha az oroszoktól vesszük... akkor kimegy a forgótőkénk és éhenhalunk...

teddybear01 2012.06.17. 21:18:33

@Con Storm: A szelet felejtsd el, nálunk kb. 30-35%-os a használhatósága a földrajzi adottságaink miatt, És éppen ezért minden szélerőmű mellé építeni kéne egy legalább akkora gázturbinás erőművet, ami pótolja a szélcsend alatt kieső teljesítményt.
Az uránérc ugyan a Mecsek alatt ott van, de a nagy mélység miatt nem túl gazdaságos kitermelni, A termálvizünk alacsony hőutánpótlással rendelkezik, így csak fűtésre és melegvíz-szolgáltatásra alkalmas, energiatermelésre nem.
Az, hogy az oroszoktól kell vennünk gázt és kőolajat, a vezetőink hülyesége. A hetvenes évek óta létezik egy Rijeka - Százhalombatta közötti csővezeték, csak semmire sem használtuk eddig. Persze a fenntartási költségeket még mindig fizetjük.

komplikato 2012.06.17. 21:31:36

@kela-bá: Nem hiszem bedől. inkább lesz olyan "állapotban" mint a dollár 2001 tavaszán. 128 forintos árfolyam megvan?
De ha még is ... megint sláger lesz az ausztrál dollár - kínai jüan váltás? :D

komplikato 2012.06.17. 21:36:28

@Con Storm: Szélerőműveknek akkor fűrészeltek amikor a "környezetvédők" meglékelték a vízerőmű tervét. Annak hiányában akkora veszteséggel lehet hálózatba táplálni az amúgy is DRÁGÁBB energiát, hogy már pénzkidobás. Ausztriának (és a környékén lévő magyar szélerőműveknek) viszont van ilyen háttere. Hát ez az igazi szívás. Az uránt meg régen a Tavarisok "ólcsóért" finomítva hozták vissza, ez már nincs ugye. Egyébként nagybátyám uránbányász volt. Se neki, se a társainak nem kellett sokat költeni a nyugdíjára, mind meghalt többnyire tüdőrákban pár évvel nyugdíjba menés után. (Ugye az megvan, hogy most sokan köpködnek miért volt nekik kedvezményes nyugdíj?)

Unionista_ (törölt) 2012.06.17. 21:52:07

@Con Storm:
szél: egy medencének meteorológiai értelemben két alapállapota van. anticiklon (szélcsend), és ciklon (kavargó szél). egyik sem alkalmas szélkerekek tömeges üzembe állítására. nincs óceán, amitől folyamatosan fújna. és a medence közepén nincsenek hegyek, és völgyek, amik a légáramlatokat terelnék.

a megújuló energiaforrások közül amit lehetne használni az a víz. van két folyam jelentős vízhozammal (duna, tisza). és vannak gyors sodrású mellékfolyói. ezeken kisebb térségi erőműveket lehetne építeni, ami akár turisztikai látványosság is lehet. nyilván nem az egyik legszebb tájegységbe (a dunakanyarba) kellett volna építeni a gátat. nem kellenek nemzeti monstrumok. hanem kisebb térségi erőművek. nem a külföld miatt nincs ez. belpolitikai oka van.

az alapprobléma, hogy mert nincsenek közjogi értelemben önálló régiók. pedig az unió ezt megkövetelte. de éppen a magyarok lobbizták ki, hogy ilyen ne legyen. vagyis a kárpát-medence tájegységei nem önállóak. itt nem a nemzetnek kellene bányászni, mert akkor mindenki problémázik, hogy drága felhozni a szenet és az uránt, hanem az adott térségnek. összefogni is jóval könnyebb lenne. ha az északi középhegység és mecsek dolgaiba nem szólnának bele budapestről. és akkor az a pénz helyben maradna. százhalombattának térségi olajfinomítóként kellene működnie. paksnak térségi erőműként. de minden tájegységnek lenne természeti kincse, amit kiaknázhatna, és törekedhetne viszonylagos önállóságra. és akkor egyébként budapest is könnyebben válhatná a kárpát-medence központjává.

szóval régió, régió, régió. ez az, ami közjogi értelemben hiányzik. térségi parlament. és ezek összefogó szövetségi kormány, ami a környező nemzetiségekkel folyamatosan egyeztet.

de ezt nem a külföld akadályozza, vagy a zsidók. hanem a belpolitika. a konzervatívok azt mondják, hogy a kárpát medence régiós felosztásnak a magyarok körében nincs elég hagyománya. ez egyébként igaz. de ezzel együtt ma már semmilyen magyar érdek nem ütközne abba, hogy a kárpát-medencét autonóm régiókra osszuk. csak nem hagyományt kell őrizni. hanem meg kell teremteni. a szövetségi kormányzást pedig a nacionalisták ellenzik. éppen a magyar jobboldal az, ami a rendszerváltás óta akadályozza ezt a két dolgot: autonóm régiók, szövetségi kormány.

Unionista_ (törölt) 2012.06.17. 22:02:56

@teddybear01:
szélkerekek a nagyobb családi gazdaságoknak és szövetkezeti parasztságnak jelenthetnének alternatív energiaforrást. tehát ha fúj a szél, akkor betakarításhoz, vagy termény feldolgozáshoz van alternatív energia. ettől egyébként semmi sem lesz olcsóbb. csak környezetbarát lesz. meg egy ilyen kis szélerőmű jól néz ki. büszkék lehetnek rá az ott élők. ahogyan mondjuk a városban jól néz ki a víztorony. de a szél nem váltaná ki paksot. meg semmi efféle.

szóval szerintem abban mindenkinek igaza van, hogy a természeti erőforrások nincsenek elég jól kihasználva. de ennek oka nem valami zsidó összeesküvés. hanem az, hogy a tájegységeknek nincs közjogi önállóságuk. magyarul nincsenek régiók. és magyarországnak nincs szövetségi kormánya. abban az értelemben, hogy budapest semmiben nem egyeztet a szomszédokkal. ma van egy berlin-varsó tengely. lengyelország gyakorlatilag integrálódott kelet-németországhoz. és van egy bécs-pozsony tengely. nyugat-szlovákia integrálódott ausztriához. magyarország leginkább egy balkáni ország. népnemzeti szuverenitás. amit a szerbek se akarnak már. azt szeretnék a magyarok.

légügyi megfigyelő 2012.06.17. 22:16:44

@lavór: azért a mértéke most mintha kezdene a viselhetetlenségig törni.

(nem menti EZEKET, hogy ugyanolyan, vagy nagyobb szart csinálnak, mint AZOK. Amúgy a legutolsó AZOK szerintem elég jók voltak)

légügyi megfigyelő 2012.06.17. 22:18:16

@fchris82: Jó. Tovább nem gondoltam soha, nem is értek hozzá. Viszont ez elég érv a kormányprogram írásra, nem? M:))

fchris82 2012.06.17. 22:21:14

@légügyi megfigyelő: "Viszont ez elég érv a kormányprogram írásra, nem? M:)) "

Mondjuk de :D

villamos alóli kacaj 2012.06.17. 22:37:00

2012.06.17. 14:51 BPHead
Igazad van. Tényleg hülye aki az egykulcsosat meg a bankadót támadja.
De az is aki ezt így veti fel. Egyértelmű, hogy azokat kell még jobban megsarcolni akik már a közüzemi díjakat sem tudják fizetni, kajára sincs már pénzük. Számold ki az egy ujjadon mennyi adó fog innen befolyni!
Az egész világon az a probléma, hogy a magas jövedelműeket kellene jobban megadóztatni, és abból a mélyszegénységben élőket felhozni, mert ha ezt nem teszik elemi erejű robbanás lesz. Azonban sehol nem merik megjátszani

Unionista_ (törölt) 2012.06.17. 22:37:22

@Kőmíves Kelemen:
magyarország számára szerintem ma az egyetlen felzárkózási pálya az, hogy "nagy-német" "gyarmat" legyen. kárpát-medencei együttműködés pedig majd azzal szemben jöhet létre a germán dominancia miatt.

szóval szerintem a vízműveket regionálissá kellene adni és koncesszióba kiadni. csak nem a franciáknak, hanem az osztrákonkak és a németeknek. cserébe szövetségi kikötőket építhetnének. amiből helyben is képződne haszon. felerősödne a folyami hajózás a dunán. a franciákkal ilyen egyezséget nem tudunk kötni. és még lehetne sorolni. regionális vasúttársaságok kellenének például (amilyen a gyesev), és szövetségi intercity. bundesbahn.

minden labdajátékban lehetne akár egy német-lengyel-osztrák-cseh-szlovák-magyar-szlovén szövetségi liga. lehet, hogy fociban nem lennének csak bundesliga 2-es, vagy 3-as csapataink. de az is jobb lenne, mint a magyar nb1. bundesliga és magyar kupa. szóval nem akarom a magyarságot se elvetni. de valamilyen szövetségi keretek közé kell tartozni. ami egyébként nem zárja ki az uniót. hanem szorosabb együttműködést jelent valamelyik középhatalommal. ez ugye németország.

az a probléma, hogy ez a székely "testvéreinknek" nem érdeke. mert ők minden áron a balkánra akarják rángatni magyarországot. csakhogy ekkor tudjuk őket a legkevésbé segíteni, ekkor tudjuk őket a legkevésbé megvédeni. szóval szerintem az a realitás, hogy előbb szét kell szakadni, hogy aztán megint összetartozzunk. de nincs olyan politikus, aki ezt érti, és képes elmagyarázni a nézőgyerekeknek.

távlatosan egy olyan középeurópai bundesrepublik kellene, amiben magyarország ugyanolyan szabadállam, mint ausztria, vagy bajoroszág. de egy gyakorlatilag azt jelentené, hogy magyarország "nagy-német" "gyarmat".

Unionista_ (törölt) 2012.06.17. 22:52:01

@villamos alóli kacaj:
itt nem a középréteget (középső 80%) kellene sarcolni. hanem a legfelső tizedtől elvenni. tehát az elittől. és a szegények gyerekeit felhúzni. legalább a gyerekek megüssenek egy szintet. ehhez természetbeli juttatások kellenek. nem családi pótlék. de a jelenleginél több pénz kell. legalább a duplája. és ezt el kell venni a leggazdagabbaktól. nem a középrétegtől, hanem progresszíven a legfelső 1 milliótól. ami azt jelenti, hogy a legfelső 100 ezer adózik erősen. és a legfelső 10 ezer pedig a legerősebben. vagyoni típusú luxusadó kell.

ezt bevezetni nem azért nehéz, mert akkor ez csányit, vagy demjánt a földhöz verné. hanem kiderülne, hogy számos politikus mennyit lopott. szóval itt már régen nem a pártfinanszírozásról van szó. nem csak a pártkasszába teszik vissza a pénzt. hanem a családot, a rokonságot több generációra kell pénzzel ellátni. a képviselőség régóta olyan, mint a lottóötös. tisztelet a kivételnek.

teddybear01 2012.06.17. 22:55:55

@Unionista_: Sokkal olcsóbb ilyen célra egy dízelgenerátor, és az mindig üzemképes. Az üzemeltetése ugyan drágább, de sokkal olcsóbb megvenni.

Ami pedig a büszkeséget illeti, azért nem adnak a boltban semmit.

A cionista összeesküvés meg a jobbikosok agybaja. Nekem kb. tökmindegy, hogy a külföldi multi, vagy a "hazafi" CBA nyerészkedik rajtam.

komplikato 2012.06.17. 23:16:32

@Unionista_: "felerősödne a folyami hajózás a dunán. "

Ahhoz előbb meg kéne csinálni folyamszabályozást amit már 1800-as évek első harmada óta terveznek. Tudod amikor még a vízlépcső tervbe volt, a csepeli kikötőben elkezdtek építeni plusz kikötői öblöt, azóta is csak részben van kész. Illetve többen meg akarták venni a Csőgyári kikötőt is, de átgondolták ... a Duna jelen állapotában az év nagy részében vagy túl alacsony vagy túl magas vízállású.

komplikato 2012.06.17. 23:21:12

@teddybear01: "Sokkal olcsóbb ilyen célra egy dízelgenerátor, ..."
Egy jobb hatásfokú akusztikus Stirling motor/generátor nem jobb üzemanyag felhasználásban?

teddybear01 2012.06.17. 23:27:20

@komplikato: Nem. A mostani dízelek kb. 50% körüli hatásfokkal bírnak, a Stirlingnek ez kb. 40%. Annyival jobb a Stirling, hogy bármilyen tűzzel működőképes.

Unionista_ (törölt) 2012.06.17. 23:51:14

@teddybear01:
azért írtam, hogy _kistérsági_ _alternatív_ energiaforrás. szóval ha erre összeszedik a pénzt a járásban, akkor legyen ilyen. de nagyon nem kellene preferálni. mert a szélkerék nem a kárpát-medencébe való. nem véletlen, hogy ezen a tájon rövid ideig volt divat a szélmalom. szerintem ugyanez a helyzet a szélkerékkel.

ha nekem farmom lenne biztos építenék rá egy kis szélkereket. de csak urizálás miatt. biztos azt mondanám, hogy fogjunk össze a térségben és építsünk egy kis erőművet. de nem azért, mert azt gondolnám, hogy így majd kiváltunk bármit is, hanem azért, mert ez összefoghatja egy kicsit a közösséget, és egy helyi alternatív hálózatban talán megtérül. de most a szélkereket rákötik az országos vezetékekre. erre mondom, hogy az energetikában az "állami", "országos", "nemzeti" szavakat el kellene felejteni. és helyette a járási (körzeti) térségi (régiós) és a szövetségi (föderális) szavakat kellene használni.

teddybear01 2012.06.18. 00:17:46

@Unionista_: Ami a szélmalmot illeti, nálunk nem véletlenül nem terjedt el nagyobb mértékben, ellentétben pl. Hollandiával.

Nálunk inkább a vízi és hajómalom volt kedvelt, és ma is használható lenne mindkettő. A reformkorban olyan 80-100 hajómalom őrölte a gabonát csak Pest magasságában. Akár ma is lehetne hajómalmokat használni áramtermelésre.
De például a halastavak zsilipjére is lehetne minierőművet felszerelni, így mellékesen áramot is termelhetnének.

Sajnos a magyar zöldek viszont ellene vannak a vízerőműnek, pedig a Tiszalöki Erőmű évente 50 gWh energiát ad, és folyamatosan üzemel.

Budaphestie 2012.06.18. 00:26:28

@PioDVD: Nem vicc akart lenni, csak talán rosszul fogalmaztam. Itt elsősorban inkább a dolog pszichológiájára gondoltam. Tehát az előző években is jajgathattunk volna amiatt, hogy "jaj mennyit veszítünk a felső tízezert sújtó harmadik vagy negyedik kulcs nélkül". De nem károgtunk ezen, mert korábban sem volt ilyen kulcs.
Ugyanígy: ha mindig is egykulcsos adó lett volna, akkor most nem gondolnánk folyton a rózsaszín elefántra. A költségvetésből pedig egyik évről a másikra keletkezik egy hiány az átállás miatt. Oda meg kell találni a forrásokat (persze nem ideiglenes különadókat) és akkor a rákövetkező évben már nem kell gondolnunk a rózsaszín elefántra. Na így értettem, viszont abban tökéletesen igazad van, hogy a különbség nem vész el idővel, mint ahogy 2+2 se lesz az évek múltával egyre kevesebb.

Budaphestie 2012.06.18. 00:31:09

@Lrdx: Mert ragaszkodsz az elmúlt 20 év beteg magyar politikai struktúrájához. A világ civilizáltabb részein az igaz, amit írtam. A jobboldal kedvez a tőkésnek, a baloldal kedvez a munkásnak. Én ezt így tudom. Kulcsokra lecserélni innen már csak egy lépés.

Unionista_ (törölt) 2012.06.18. 00:39:11

@komplikato:
én ennek az egésznek a közjogi kereteit mantrázom elsősorban. ehhez valamilyen középeurópai bundesrepublik kell. amire azt szokták mondani, hogy az olyan, mint kossuth dunai konföderációs terve. amit csak wesselényi támogatott. később károlyi és jászi oszkár vették elő. akik a horthysta jobboldal szemében mind hazaárulók.

de igazából nem konföderáció kellene, nem államszövetség, hanem középeuópai szövetségi köztársaság. egy bundesrepublik, amiben magyarország ugyanolyan szabadállam, mint ausztria, vagy magyarország. és persze egy csomó minden lehetne különálló. mert a németek és az osztrákok biztos nem akarnának közös társadalombiztosítást. de mondjuk szövetségi iskolarendszer lehetne. és cserébe mi belemennénk a szövetségi bíróságokba. ami azt jelentené, hogy az alkotmánybírók fele német lenne. ekkor ugye a németek szempontjából jogbiztonság van. bátrabban fektetnek be. és közben szövetségi iskolák vannak. szóval akkor ez egy felzárkózási pálya. és nekik viszonylag olcsó, de magasan képzett munkaerő lehetősége. ez kizsákmányolás, és gyarmati sor. szóval ez egy nagy-német protektorátus lenne első körben biztosan. de utána mégis csak végbe mehetne egy felzárkózás ebben a 200 milliós föderációban. persze szokták mondani, hogy ez másoknak nem tetszene. észak és dél csináljon skandináv és mediterrán államszövetséget. és szerveződhet egy atlanti régiót. az antant. mi meg ugye a mittelmachte. na most nyilván nem háborúzni kell. azért kell az unió. hogy megyei alapon legyen egységes igazgatásrendészet, legyen közös a hadsereg. a megye pont nincs ebben a föderális struktúrában. (district->region->federation). szóval ezek jól kiegészítik egymást. a county és a country az unió alapja.

csak ettől az egésztől nyilván nagyon távol áll a pártpolitika, és a magyar közgondolkodás. mert a föderációnak és az uniónak is az egyéni képviseletre kellene épülnie. és a városok viszonylagos önállóságára. és ezt egyik párt sem akarja. ezért nincs polgárosodás, ezért nincs reformáció. itt a katolikus egyház a közgondolkodásból mindent száműzni akar, ami felvilágosult. mert a katolikus hegemónia visszaállítására törekednek. ez meg vallási értelemben egy német vagy helvét protestáns formáció lenne.

de ezekre volna esély. mert például az olasz válságra a megoldás az lesz, hogy leváltják benedeket, kineveznek egy olasz pápát, és róma kölcsönveszi a vatikán pénzét. amikor monti azt mondja, hogy neki merkel ne pofázzon, mert ők majd önerőből megoldják, akkor nem csak dumálnak. hanem elképzelés is van mögötte. mert monti nem egy berlusconi. és az is világos, hogy sarkozy bukása után a franciákkal sem tudnak együttműködni. és akkor kell azt mondani merkelnének, hogy középeurópai kancellár legyen. ha megvalósulnak az uniós tervei, akkor azért. ha nem, akkor azért. szóval szerintem van itt egy lehetőség. de azért abban nem hiszek, hogy meg is valósul. na kissé grafomán vagyok már. úgy hogy be is fejezem.

Unionista_ (törölt) 2012.06.18. 00:57:14

@teddybear01:
az lmp szó hallatán nagyon agresszív tudok lenni. mert az addig rendben van, hogy a zöldek nem akarnak bányát. a bánya akárhogy csűrjük-csavarjuk: környezetrombolás. el kell hordani egy hegyet. ahhoz fúrni kell, robbantani. de az ember már csak ilyen. el akarja hordani a hegyet. de, oké. megértem a zöldeket, hogy van akinek ez nem teszik. bányához nagyon sok környezeti előírás kell, hogy az emberre (főleg a bányászra) ne legyen veszélyes. és ne okozzon allergiás reakciót a kis gyerekeknél.

de mi a baj a vízerőművel? az lmp azt mondja, hogy azért nem jó, mert attól depressziósak (!) lesznek a vizi madarak (!). a maradat elkapja egy ragadozó. szerintem azoknak az állatoknak attól lesz rossz kedvük. a gólyák se lesznek depressziósak mondjuk a villanypóznától. hanem azt mondják, hogy milyen klassz fa. és arra építik a fészküket. de rendben van. ahol vízerőmű van. oda menjenek is a zöldek. és simogassák a madarakat, hogy azok ne féljenek. szóval gátakat kell építeni, tározókat. ehhez kell egy szövetségi bank, ami ezt pénzeli. mert nyilván ezek a közberuházások megtérülnek. megint ott tartunk, hogy a régiónak kell megépíteni német szövetségi felügyelettel.
süti beállítások módosítása