HTML

biztonságos?

Semmi sem biztonságos. az Ember egy kis hópihe az őrjöngő tűzhányók kereszttüzében. A cikkek igazából kérdések, ha kinyilatkoztatok, azt is vegyétek kérdésnek..

Friss topikok

  • gunyoros: Legalább a végére írd oda, hogy paródia, mert kezdik egyre többen beszopni. :D (2014.03.02. 12:17) Rezsiadó
  • Világnézet Netes Napló: Érdemes megnézni a képet: Akasztány vallás jelképei erkolcstan.blog.hu/2013/10/08/akasztany_vall... (2013.10.08. 19:37) Az Akasztány Vallás
  • Budaphestie: @hakapeszimanó: így van, a szakzsargon Kiss Endre filozófustól származik. hu.wikipedia.org/wiki... (2012.12.30. 21:12) Szakdolgozat kvíz
  • bögöbö: Bocsánat, helyesebben csak "Tény", így, egyszerűen és szerényen. (2012.12.06. 09:08) Helyreigazítás 2014
  • Celtic: Ez igy van. Ez az un. "ne a zemberekkel fizettessek meg"-eljaras. Gyonyoru populista szarsag. En... (2012.10.11. 14:29) A hatósági ár esete az adóforintjainkkal - kis számtan költőknek

Linkblog

Védelmi pénzt szed a kormány

2010.11.24. 16:36 Budaphestie

Kedves Olvasó,

Ha már egyszerűen nem tudtad elképzelni, hogyan lehetne még az eddigieknél is pofátlanabb Veled szemben a Kormány, nem tudtál durvábbat elképzelni, mint amiket elmúlt hónapokban tapasztalhattunk, akkor most nyisd ki a füled!

Az Orbán-Kormány ma megzsarolta a magyar népet!

A Kormány a maffiánál bevált "védelmi pénz" néven ismert zsarolási technikával élt. A technika lényege, hogy a maffia azzal fenyegeti meg a célszemélyt, hogy amennyiben nem kap tőle x pénzt rövid határidővel, akkor olyan mértékű kárt fog neki okozni, amely többszöröse az x összegnek, tehát az áldozatnak célszerű a kisebbik rosszat választani.

"Matolcsy György bejelentette: aki a (korábbi) kötelező magánnyugdíjpénztári rendszerben marad, s erről nyilatkozik, az a jövőben a munkaadója által befizetett 24 százalékos nyugdíjjárulék utáni összegből, azaz a 70 százalékot kitevő szolidaritási nyugdíjból már nem részesedik, csak az önmaga, azaz a munkavállalók által fizetendő 10 százalékos járulék lesz a számláján." -index

Ez nem mást jelent, mint a következőt:

Ha nem lépsz át az állami rendszerbe, akkor a nyugdíj célra befizetett járulékaidat, adóforintjaidat a Kormány elveszi, és soha nem is adja vissza, sem nyugdíjként, sem máshogyan. Ezzel Matolcsy és a Kormány sokkal nagyobb kárt okoz neked annál, mint amit a magánnyugdíjpénztárad elhagyásával elszenvedsz.

A döntés joga persze a tied. Ugyanúgy, mint a védelmi pénz esetében.

156 komment · 13 trackback

Címkék: közélet gazdaság maffia magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://biztonsagos.blog.hu/api/trackback/id/tr152470626

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyarországon az amstetteni rém szelleme 2010.11.25. 15:00:31

Bizony nem engednek felnőni, nem engedik el soha a kezünket, mert ha elengedik, akkor elkezdünk önállóvá válni, felnövünk és nem hagyjuk magunkat irányítani. Magyarul burokban nevelnek minket mint a rossz szülők. Csak az a baj, hogy az állam jelenle...

Trackback: Na most menjek vagy maradjak? 2010.11.25. 08:46:13

Na most menjek vagy maradjak?Na most menjek vagy maradjak?Na most menjek vagy maradjak?Maradjak vagy szaladjak?Na most menjek vagy maradjak?Na most menjek vagy maradjak?Maradjak vagy szaladjak?RendôrlányRendôrlányRendôr-rendôr-rendôr-rendôrlányLányLány...

Trackback: Az út a Fidesz-kormány bukásához 2010.11.25. 08:16:54

Mifelénk a lopás nem bocsánatos bűn. Még a közösből sem, hát még a középosztály szűkös vagyonkájából: a Fidesz éppen saját leghűségesebb törzsszavazóit kopasztja és bélyegzi meg. Gyurcsány Ferenc az őszödi beszéd napvilágra kerülésének napján megbuko...

Trackback: Pályázat 2010.11.25. 00:01:10

A Képzelt Riport blog ezennel pályázatot hirdet. A pályázat célja olyan rövid, legfeljebb 100 soros lírai művek létrehozása, melyek témája a magánnyugdíj-pénztári vagyon államosítása. A pályaműveket kommentben kérjük beküldeni. A pályázaton amatőr ...

Trackback: El a kezekkel a nyugdíjamtól! 2010.11.24. 23:51:12

Kezdjük azzal, hogy kinek is jó a magánnyugdíjpénztár? A tisztességeseknek, akik rendesen fizetik a jövedelmük után a járulékokat.Akik feketén dolgoznak, vagy minimálbérre vannak bejelentve persze, hogy prüszkölnek. Ez utóbbi két csoportba nagyjából 1,...

Trackback: Nyugdíj: a zemberek véleménye 2010.11.24. 23:31:52

Azt hittem, csak elaludtam a buszon, és álmodom, de nem: a kormány elkezdte zsarolni a népet, amelynek szolgálatára felesküdött. Először persze átejteni akarta, de ezt már megszoktuk, csak a füllentés tárgya változik. Mivel ez nem sikerült, bekeményíte...

Trackback: Hezitátorok 2010.11.24. 22:40:59

Az új undokok mintha új stílust hoztak volna. Még mindig mindent a népért, és már a nép által is: nemzeti együttműködés, kétharmados bátor alkotmánymódosítások, az emberek emberének kinevezése, a nép jussának visszavétele a közszolgáktól. Min...

Trackback: Rablás 2010.11.24. 21:11:12

(Forrás: Wikipédia)  A rablás a vagyon elleni bűncselekmény csoportjába tartozó bűncselekmény. A rablásnak három elkövetési formája van: Személy elleni erőszak, vagy élet és testi épség elleni fenyegetés alkalmazása a lopás folyamán.Lopás...

Trackback: Elég!!! 2010.11.24. 20:29:46

ELÉG!!! Ez már nyilvános rablás, Rákosista diktátum, kirablása 3 millió embernek, a legpiszkosabb, és legaljasabb, előre kitervelt zsarolás, milliók jövőjének ellopása, nyomorba döntése. Orbán, megkockáztatom, nagyobb kommunista mint Mao, vagy Kim Ir S...

Trackback: Látjátok feleim szümtükkel mik vogymuk… 2010.11.24. 19:33:31

Miért van még ember az országban, aki bármilyen süket dumát simán bevesz, akit simán meg lehet vezetni mindenféle olcsó trükkel, talmi demagógiával? A magasztos dolgokat még megértem, hogy beveszik: nemzeti együttműködés, polgári Magyarország, keleti s...

Trackback: Ellenforradalmat! 2010.11.24. 18:52:07

A hír: Bukja a nyugdíjat, aki nem az államot választja. (Aki kitart a nyugdíjpénztára mellett, elveszíti állami nyugdíjjogosultságát: az intézkedés egyszerű államosítás, teljes visszalépést eredményezhet.) Egy képben:

Trackback: A nyugdíjpénzek államosításának tanulsága 2010.11.24. 18:38:04

"Mindenki szabadon eldöntheti, hogy a magánnyugdíjpénztári vagy az állami rendszert választja", de aki nem az államit választja, azt megfingatjuk. - mondta Matolcsy."Mindenki szabadon eldöntheti, mit akar, de aki nem azt akarja, amit mi,...

Trackback: A magánnyugdíj körösztapja (frissítve!) 2010.11.24. 18:09:08

nyugdíj mese frissítés  Atyafiak, egyszer csak, épp mostanság, csütörtöki napon, a nemzet gazdaságáért felelős pákosztos, magához rendelé a nép pénzét vigyázó nyugdíjvagyonka gazdálkodóit. Merthogy, most aztán megmondja mi lészen azután, hogy leza...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a katona fehérben 2010.11.24. 19:36:52

@fehéregér: Ez a bejelentés ma történt, a közvélemény-kutatási adatfelvétel, feltételezem, kicsivel korábban...persze sokan nem fogják érteni, mi történik valójában, de a népszerűségvesztés így is borítékolható (nem mintha ennek sok jelentősége lenne a - jelen állás szerint - 3 és fél év múlva esedékes választások előtt). Elolvastam vagy két-háromszáz vonatkozó kommentet különböző blogokban, talán 5% állt pozitívan ehhez a döntéshez, a többség fel volt háborodva vagy minimum értetlenkedett, még a deklaráltan fideszpártiak is. A pénz nem világnézet vagy pártszimpátia kérdése. Hol lehet belépni az Offshore Lovagrendbe?

ojcabojca 2010.11.24. 19:37:47

@Várúr: Te idióta 23 éve fizetem a járulékot. Hogyan képzelik, hogy nem kapok nyugdíjat, csak mert NEM HISZEK VIKTORNAK (sem). Mikor lett itt mindenki kommunista a szó eredeti marxi értemében?

Behajtó70 2010.11.24. 19:38:28

Remélem páran már csomagolnak! Megy a bőröndbiznisz!

mazolika 2010.11.24. 19:41:57

@Seravy: Amúgy egy időben (most is azt az időt élem), arra gondoltam, hogy a nyugdíjamat valamilyen földalapban tartsák.(lehet ez bármi, lényeg, hogy vész esetén kajával is fizethessenek :) ) Mert ugye ha már az almafa sem terem, akkor mán úgyis mindegy, ugye?

tommybravo 2010.11.24. 19:44:12

@BPHead: Szerintem vették a TB-intézet (fogalmam sincs, hogy hívják) költségeit, elosztottáka éves nyugdíjak összegével. De a két tétel tényleg összehasonlíthatatlan, mert azok nem folytatnak semmi befektetési tevékenységet, a hozama pedig semennyire nem számszerűsíthető.

tommybravo 2010.11.24. 19:46:09

@Gergő77: A mnyp rendszer haszna akkor jelenik meg, amikor a pénztárak elkezdenek kifizetni az állami rendszer helyett. Akkor vissza lehetne fizetni az adósságot, és a gyerekeidnek már kevesebb adót kellene fizetniük a te nyugdíjadra.

inebhedj - szerintem 2010.11.24. 19:49:15

@a katona fehérben:

A blogokon kommentelők és bloggerek véleménye távolról sem esik egybe a közvéleménnyel. Ha például a tavaszi parlamenti választások eredményét a választások előtti kommentekből és posztokból próbálnád megítélni, akkor egy bő 60 %-os LMP többségű parlamentet saccolhatnál, a többi helyen nagyjából azonos arányban a Fidesz, az MSzP és az MDF osztozna. A valós végeredmény ettől valamelyest eltért.

Az mnyp-k sorsa az emberek többségét nem érdekli, egy jelentős részük mintegy öntudatlanul is ellenséges érzelmeket táplál velül szemben, márcsak azért is, mert ők magukat is belekényszerítették a mnyb-s helyzetbe. Egy vékonyabb, de tudatosan mnyp ellenes réteg pedig világosan látja, hogy mind az állami-, mind a mnyp a valósidejű adófizetésekből abszolválja azt a "nyereséget" amelyből a nyugdíjakat fizet (nem a járulékokból!), azonban az mnyp-k saját eltartásukat is ráterhelik erre a nyereségre, az állam terhein felül, ennek pedig nincs szimpátia növelő ereje.

Szputya 2010.11.24. 19:52:26

@wes_montgomery: ott leszek

mellesleg, ha van itt jogász, árulja el nekem, nem jelenthetem fel az államot zsarolási kísérletért?

fehéregér 2010.11.24. 19:53:16

A "választópolgár", mint olyan jellemzően nem tájékozódik, nem blogol, kommentel, az csak egy törpe minorítás. Szerintem se vonjon le senki messzemenő következtetéseket a blogok, kommentel hangulatából.

Állítólag Churchill mondta, hogy ha ki akarsz ábrándulni a demokrációból, beszélgess pár percet egy leendő választópolgároddal. (Pedig még olyan fogalomról, mint "fülkeforradalom" még nem is hallott.)

fehéregér 2010.11.24. 19:53:46

jaj, bocsánat, bár nem hangzik rosszul a demokráció sem, demokráciát akartam írni

gyilkos fűegér 2010.11.24. 19:57:02

@Várúr:

"Arról nem szólva, hogy semmit nem vesznek el, marad az egyéni számla és az örökölhetőség."

Bájos, ha valakiben ilyen idős korban még ennyi ártatlan naivitás van.

Girhes Joe 2010.11.24. 19:57:18

@tommybravo:
Épp azt magyarázom, hogy amíg a manyupok állampapírba fektetik a pénzt (elő van nekik írva, hogy a nagy részét abba tegyék), addig azok hozamából fizetnek nyugdíjat, vagyis az állam adósságszolgálatából lesz a manyup kifizetés.

Tehát a rendszernek csak úgy lenne értelme, ha teljesen le lehetne válasznani az államról, ez viszont nem megy másképp, mint hogy a 8% járulék miatt kieső állami bevételt nem hitelből pótoljuk, hanem kiadáscsökkentésből. (Vagy először hitelből, de aztán annak visszafizetéséhez is kiadáscsökkentés kell, vagy kész az adósságcsapda.) Erre viszont se politikai akarat, se igazán jó lehetőség nincs.

mizrolist 2010.11.24. 19:59:01

@Várúr: örökölhetőség, igaz? Lássuk. A mnyp-számla tartalmát az örökli, akit meghatározol nyilatkozatban. A Matolcsy-féle állami számla összegét a házastársad örökölheti - ha elváltál vagy özvegy vagy, akkor a pénz marad állam bácsinál, hogy stadiont építsenek belőle Debrecenben.

Fleurs Du Mal 2010.11.24. 20:03:34

@Várúr: Örökölhetőség konyec. Csak házastársaknak. Olvasás nehezen megy?

KenSentMe 2010.11.24. 20:06:37

Matolcsy rendes volt nagyon. Azt is bejelenthette volna, hogy aki nem hagyja el a magánnyugdíjpénztárat, annak jövő hét hétfőn levágják a bal heregolyóját erre a célre rendszeresített, felkent, fideszhű emberek (ha pedig valaki hölgy, akkor mondjuk a férje vagy a legközelebbi élő férfirokona bal heregolyóját vágják le). Ehhez képest a pénzünk feladása igazán csekélység.

H.Gábor/garicas 2010.11.24. 20:14:31

@stratez: TE MAJOM!!HA VISSZAEMLÉKEZEL ODA IS AZ ORBÁN KORMÁNY KÉNYSZERÍTETT BELE ANNO!OLVASS UTÁNA MIELÖTT ÓBÉGATSZ!!!!!!!!!!

'it's cool to know nothing' 2010.11.24. 20:21:17

Tudja valaki mi a különbség a "járulék" és az "adó" között?

Az adóért nem muszály az államnak az adóbefizető részére szolgáltatást nyújtania, a járulékért meg igen.

A 24% járulékot nem lehet csak úgy elvonni, át kell majd nevezni előtte adóvá.

Egyébként meg csak az a kérdés, melyik a nagyobb veszteség:
- egy jövőben megnevezendő összeg 70%-át elveszíteni (ez lehet akár 40 000 Ft is)
- vagy a nyugdíjba menésig összegyűlő magánnyugdíjpénztári pénzt

Nem nehéz kitalálni, hogy a jól keresők esetén ez utóbbi a nagyobb veszteség, így a menedzserek többsége nem fog átlépni. (Én sem.)

Márpedig a magányugdíjpénztári vagyon nagyobb része az ővéké.

A sok kisember, rosszul kereső meg majd egymás nyugdíját fizeti.

Az meg, aki hisz politikusoknak (érts, bízik az állami nyugdíjban), magára vessen.

A bankok legalább nem változnak 4 évente.

csoko20 2010.11.24. 20:21:45

Veres János költségvetésére mondták, hogy trükkök százait tartalmazza.

Ahhoz képest Orbán és Matolcsy mint 2 bronxi nigger, akik leütnek, kirabolnak és meg is erőszakolnak.....

Nyugdíjkárosultak · http://nyugdijkarosultak.blog.hu/ 2010.11.24. 20:24:46

Tegnap este történt:
Johnny Matolcane: Keresztapa, nem tudom, mit tegyek. Az emberek nem akarják nekünk adni a nyugdíjukat.
Don Vittorio Orbalone: Mi van veled? Ez az Európai Unió belőled is buzit csinált? Úgy sírsz, min egy nő.
Johnny Matolcane: De vége a költségvetésemnek, ha nem lépnek át. Tönkretesznek, kiröhögnek!
Don Vittorio Orbalone: Menj haza! Hat hét múlva az emberek neked fogják adni azt a pénzt.
Johnny Matolcane: Késő, már egy hónapja támadjuk a magánpénztárakat, és senki sem akar magától átlépni.
Don Vittorio Orbalone: Az én ajánlatomat nem fogják visszautasítani. Készülj, holnap sajtótájékoztatót tartasz.

Lasombra 2010.11.24. 20:26:32

@stratez: @Várúr: Önök, uraim, olyan sötétek, mint a vakond belső zsebe. Komolyan, ha Önöket síkosító nélkül seggberakná egy Orbán Viktor nevű ló, akkor is azt magyaráznák, hogy az milyen szuper dolog.
Ennyi ésszel csodálom, hogy esténként hazatalálnak.

Budaphestie 2010.11.24. 20:27:03

@Nyugdíjkárosultak: szenzációs: "Az én ajánlatomat nem fogják visszautasítani"

Még egy ilyen keserű témával kapcsolatban is tudtam nevetni egy jót. kösz.

Húsleves 2010.11.24. 20:28:24

Szerintem talán fizessék be az MSZP-sek az adósságot amit ránk hagytak (fejenként 2 millió forint, csecsemőket is beleértve), aztán pofázzanak védelmi pénzről meg egyéb elmebeteg hasonlatokról.
Csak egy gyöngyszem a komcsik "testámentumából":
index.hu/gazdasag/magyar/2010/11/24/kozop_felfugg/
És itt egy másik gyöngyszem:
vastagbor.blog.hu/2010/11/23/a_magyar_aluminiumipar_elprivatizalasa
Szerencsére ez nem töri meg őket, a kommunikációjuk természetesen jeles, ahogy mindig. A különbség az, hogy ha az MSZP maradt volna hatalmon, akkor nem lenne ma miből járulékot fizetni.

Szputya 2010.11.24. 20:30:07

@\'it\'s cool to know nothing\':
Bár az adóért nem garantálnak semmit cserébe, attól még minden adófizetőt megillet az egyenlőség elve, tehát, ha te fizetsz adót (kvázi a 24%-ot majd), akkor az egyenlőség sérül, ami "egyelőre" alkotmányos jogod...
"Ekkor pedig fenn fog állni a megkülönböztetés a teljesen az állami pillérben levők és a részben a magánnyugdíjpénztári szektorban levő között, előbbiek kapnak az adó alapján majd nyugdíjat az államtól, utóbbiak nem. Ez pedig diszkrimináció, ami sérti az egyenlőség elvét, és az emberi méltósághoz fűződő jogból levezethető – magyarázták lapunknak alkotmányjogászok." (Index)

hollario 2010.11.24. 20:32:31

stratez-zel meg Várúrral fölösleges vitatkozn, mert vagy teljesen hülyék, vagy - ami valószínűbb , - ebből a most rabolt pénzből megkapják a pici részüket. Nekik megéri.

Ugye a sok okos fideszes azt is elhiszi, hogy annak idején a tsz-be se volt kötelező belépni?

'it's cool to know nothing' 2010.11.24. 20:32:40

@Húsleves:

Téged barátom az nem zavar, hogy a következő miniszterelnököt akár Gyurcsány Ferencnek is hívhatják?

Benne is így fogsz bízni? Akkor ő kezeli majd a nyugdíjadat.

met78 2010.11.24. 20:34:06

HOgy a k..va anyját matolcsynak meg csókolják meg a fényes v..gamat azok akik ezekre szavaztak. Nem szoktam ilyen alpári lenni de amit ez a segg kormány már művel az mindennek a teteje a szocik is kihúzták a gyufát de a mostaniak már szét is szórták a gyufásdoboz tartalmát.

tommybravo 2010.11.24. 20:37:03

@Gergő77: Egyetértünk, hogy kiadáscsökkentés kellene, de ez egyébként sem ártana. Anövekedési portfolió esetében mostanra már csak kisebb részt kellett államkötvénybe fektetniük a pénztáraknak.

'it's cool to know nothing' 2010.11.24. 20:38:59

@Szputya:

Legyünk már komolyak!

Hány helyen sérül az egyenlőség már most is! Szerinted mindegy, hogy egy pici faluban fizeted be (ugyanakkora) adóadat, vagy Budapesten?

Ezen nem fog múlni.

Nagyobb baj, hogy a szolidaritást rombolja ez a döntés.

Ugyanis az alábbi lesz a következmény:

Engem nem zavar, ha kizárnak teljesen az állami juttatásokból. Bár zárnának ki teljesen az egészségügyből is, csak tarthassam meg a most befizetett járulékaimat. Abból futná egész családom, de még szüleim teljes magánorvosi ellátására is.

2010.11.24. 20:51:09

@stratez: Biztos hogy jártál ikolába, tanultál matekot?

Húsleves 2010.11.24. 20:54:19

@\'it\'s cool to know nothing\':
"Téged barátom az nem zavar, hogy a következő miniszterelnököt akár Gyurcsány Ferencnek is hívhatják?
Benne is így fogsz bízni? Akkor ő kezeli majd a nyugdíjadat."
Neked az jött le abból amit írtam, hogy Gyurcsányban is meg fogok bízni?
1. bízom abban, hogy Gyurcsány Ferenc nem kerül többet ilyen pozícióba. Én úgy látom, hogy már a saját pártjában is rezeg alatta a léc.
2. azzal a logikával, hogy "lehet még XY is kormányon", egyáltalán ne tervezzünk, ne építsünk semmiféle jövőt, hiszen majd jön a Gólem oszt' annyi.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.11.24. 20:57:21

ÓÓÓ Gyurcsány...., de szép idők voltak azok..Bár még ott tartanánk! Hiába no, minden csak (v)iszonyítás kérdése..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.11.24. 20:58:57

Még néhány nyilatkozat, intézkedés és nekem se házam, se cégem, se autóm..
Ja autóm már nincs, azt vitte a cégem...Gyurcsányt lehetett szidni, de ilyen nem volt...

f_gazsika 2010.11.24. 21:01:28

no Kedves Barátim: megbuktatok esmént.
Megosztottak Titeket, s máris uralkodnak Fölöttetek ! :-)

Amit "nyugdíj czímén Tőletek levontak ?
Azt bizony sem így, sem úgy sosem fogjátok
viszontlátni.

A nyugdíj = powder.

Mindennap felmondani tessék háromszor :)

Egyébiránt - már aki tud - tessenek dolgozni mindhalálig. Jót tesz. Én mondom... teszem is. Sokkal
egészségesebb, mint a postást lesni :(

No... Áldás Békesség
Gazsi

krj 2010.11.24. 21:01:50

@stratez: vak vagy, süket is, és hülyeségeket beszélsz. de egyed még sokáig a maszlagot, ha már elfelejtettél gondolkozni, legalább ez megmarad neked a rózsaszín köd mellett.

Szputya 2010.11.24. 21:03:40

@\'it\'s cool to know nothing\':
Szolidaritás nagyon rég nincs ebben az országban...

Kivancsi 2010.11.24. 21:08:01

nem tudom mit kell ezen lovagolni!!

a nyugdijra befolyik X forint..
ezt az X forintot el kell osztani 3.xx millio fele.. bizonyos szabalyok szerint figyelembe veve a jogosultsagot...

ha honaprol honapra kevesebb jut..
hat keremszepen tetszett volna tobb gyereket csinalni!
vagy az allamnak kene tobb befizetot/munkahelyet teremteni vagy tamogatni!

DE az nem megy hosszutavon hogy minden honapban az X hez az allam meg hozatesz Y-t!!

Nyugdijasnak meg tudomasul kell venni hogy nem ennyi jar hanem ennyi jut!!!

'it's cool to know nothing' 2010.11.24. 21:11:40

@Húsleves:

Látom nem sikerült megérteni a lényeget.

ad 1. Nem GyF itt a lényeg, hanem biztos lehetsz abban, hogy lesz még kormányon olyan valaki, aki neked nem lesz szimpatikus, akiben nem bízol. Feltéve, hogy nem 3 éved van vissza nyugdíjig.

ad 2. A politikában még a dolgok ellenkezőjére sincs garancia (lásd a kommunista újságíró Mussoliniből lett klerikális fasiszta). Ezért az egyetlen jó stratégia a prudens öngondoskodás. Takarékosan élni és minél többet gyűjteni. Ha ezt nem érted, akkor elég fiatal lehetsz.

Egyébként meg ha valóban igaz a keleti nyitás, akkor lehet, hogy úgy kell ezt is érteni, hogy itt sem lesz semmilyen nyugdíj sem. Pont úgy mint Kínában.

Rainbow_ 2010.11.24. 21:17:43

Matolcsit ne szidja senki. Önálló gondolata kb annyi van mint egy lepkének. Ez a tetves, kommunista Rákosi Viktor van minden mögött.

krj 2010.11.24. 21:18:45

@Gergő77: tévedsz. az nem az állam pénze, hanem a Tiéd meg a munkáltatódé, akik ezt bizonyos jogszabályok alapján jövőbeni ill. jelenlegi költségekre ide-oda befizetik hónapról hónapra. ez a közteherviselés. azt a pénzt a gazdaság és az emberek termelik ki, ebből jut az államnak. és a Te pénzedből a saját nyugdíjadra félretett pénzre mondták most, hogy einstand. az, hogy ezt az elmúlt években hitelből pótolták, hadd ne legyen már az én fejfájásom okozója. (nyilván ekkora államadósságnál az.) engem az bosszant, hogy eltelt 20 év az életemből (szintén 77-es évjárat) és semmi komoly változás nem történt nyugdíj-egészségügy-oktatás terén, és ezek sem úgy ügyködnek, hogy bármi változzék. süketelnek össze-vissza és szerintem fogalmuk sincs, hogy merre legyen az előre. ami azért szomorú és elgondolkodtató, mert volt min. két évük készülni.

papa'no 2010.11.24. 21:22:11

...ja, most jut eszembe: nem is kell hajtani. Annyira a lejtőn megyünk, hogy itt má' neem!!
(HOFI)

'it's cool to know nothing' 2010.11.24. 21:22:30

@Kivancsi:

Nem tudom mi változik ettől most?

Én maradok magánnyugdíjpénztári tag és az eddigi 24% megy továbbra is az állami kasszába (a költségvetésbe és nem marad egy fillér sem belőle, nem lesz félrerakva belőle semmi). Se több, se kevesebb.

Aki átlép, azok befizetése az állam felé megugrik, de a másik oldalon, a megtakarításik oldalon, meg ugyanekkora hiány keletkezik.

Az én esetemben a magánba meg az eddig 8% helyett 10% fog menni. Eddig sem számítottam arra, hogy 20-30 év múlva az állam gondoskodni fog tudni majd rólam, most legalább ezt ki is mondta valaki.

Úgy gondolom, hogy így többszöröse lesz a nyugdíjam az állam által "garantáltnak". Még ha a legjobb jóindulattal el is hiszem, hogy bármit is tud garantálni.

Ezzel nem oldódott meg semmi. Nem lett több befizető, az állam nem lett takarékosabb csak a szart kenjük szét, valamint felélünk 12 évi megtakarítást egyetlen év alatt.

Ha valóban jönnek a megtakarítások (értsd megszorítások) februárban, lehet, hogy mindenki bizakodóbb lesz. Addig pont olyan fentarhatatlan a rendszer mint eddig.

papa'no 2010.11.24. 21:23:43

...nem csak én megyek a lejtőn. A csomag, a váz, a KORMÁNY...

csoko20 2010.11.24. 21:24:19

Azért van egy leheletnyi különbség a között, hogy Gyurcsány az államvagyont lopta szét, Orbán meg a magánvagyonra teszi rá a kezét?

a katona fehérben 2010.11.24. 21:26:04

@inebhedj: Eszemben sincs reprezentatívnak gondolni, nem is állítottam ezt, de valamit azért mutat. A választások előtti kommentek a mostaninál sokkal jobban szóródtak (elhiheted, mert rögeszmés blogolvasó vagyok). Ami a szimpátiát illeti: szerintem ilyen mélyen nem tekint bele a többség, valószínűleg fogalmuk sincs a működési költségek hányadáról, se annak változásáról (a növekvő vagyon arányában folyamatosan csökken), hiszen a hozamról sincs, azért érdemes megpróbálni "a nyugdíjak megmentéseként" előadni ezt a történetet, egy-két éves hozamgörbékre hivatkozva egy több évtizedes befektetésnél, amelyből kifizetés még egyáltalán nem is történt. Viszont valószínűleg sokaknak próbáltak már unit-linked életbiztosítást eladni, azok, ha odafigyeltek az ügynökre, esetleg kapisgálhatnak valamit.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.24. 21:27:28

@csoko20: sajnos ezt a "magánvagyon"t ki kell fizetni a mszp által felvett hitelekre, dehát tudom, titeket mszp szavazókat ez nem érdekel, hiszen ugrál a pannon puma...

majd 4 év múlva többen elmentek elvtársak

cserko59 2010.11.24. 21:28:55

SZEMÉT RABLÓ KÖCSÖG BANDA !!!!

cserko59 2010.11.24. 21:31:14

Ne MSZP-zen meg GYurcsányozzon itt senki mert unom... Én nem szavaztam sem OV-re sem MSZP-re , de ezek 3x akkora gazfickók mint Gyurcsányék és sokkal de sokkal többet hazudnak ! GÁTLÁSTALANUL !
És atyaisten még 3és fél év visszavan !

'it's cool to know nothing' 2010.11.24. 21:32:01

@wmiki:

Csaj tisztázzuk, hogy most melyik elvtársakról van szó! Mert kezdek összezavarodni.

A fidesz elvtársakról, vagy az MSZP-s elvtársakról? A Moszkva- és Pekingbarát elvtársakról, vagy a másikakról...
Az államosítókról, vagy a...

Vagy most hogy van ez?

Segítsetek!

cserko59 2010.11.24. 21:33:15

Igen , kb ez lehetett :-)

cserko59 2010.11.24. 21:34:38

MOST A FIDESZNYIK elvtársakról van szó vazze .... ÉS unom már a Gyurcsányozást és az elmúlt 8 év emlegetését , mert ezek mindenkinél nagyobbat RABOLNAK most !

Húsleves 2010.11.24. 21:35:24

@\'it\'s cool to know nothing\':
"Látom nem sikerült megérteni a lényeget."
Rosszul látod. Különbség van aközött hogy nem értenek, vagy nem értenek egyet veled.

"ad 1. Nem GyF itt a lényeg, hanem biztos lehetsz abban, hogy lesz még kormányon olyan valaki, aki neked nem lesz szimpatikus, akiben nem bízol. Feltéve, hogy nem 3 éved van vissza nyugdíjig."
Majdnem biztos vagyok benne, hogy lesz olyan, aki nem fog tetszeni. De mivel nem csak szélsőségekben tudok gondolkodni, ezért mérlegelés alapján szoktam a dolgokat megítélni, nem pedig úgy, hogy mondanak egy lehetséges rossz kimenetelt, akkor már meg is vagyok győzve. Úgy veszem észre, hogy igen sok ember van már ezzel hasonlóan, ezért van az, hogy az MSZP szélsőséges lehetőségekkel riogató, megosztó politikája megbukott.

"egyetlen jó stratégia a prudens öngondoskodás"
A maximális "eredmény", amit a magánnyugdíjpénztárak felmutattak, hogy "infláció felett gyűlt a pénz. Ha valaki bankban lekötötte volna a pénzét, sokszorosát érte volna el a hozamnak. Úgyhogy ennyit az öngondoskodásról.

"Egyébként meg ha valóban igaz a keleti nyitás, akkor lehet, hogy úgy kell ezt is érteni, hogy itt sem lesz semmilyen nyugdíj sem. Pont úgy mint Kínában."
A "keleti nyitás" nem azt jelenti, amit bele akarsz magyarázni. Vagyis nem azt, hogy visszatérünk a keleti modellhez, hanem azt, hogy jó kapcsolatokat ápolunk velük. Oroszország és Kína ugyanis óriási piac, óriási lehetőség. Kínánál ráadásul kulturális előnyünk is van, mert a magyarokat rokon népnek tekintik.

Egy megjegyzés a végére: jó lenne ha a személyemre vonatkozó feltételezéseidet kihagynád az érvelésedből mert ez inkább az érvek hiányára, mint alátámasztására utal.

cserko59 2010.11.24. 21:37:08

EGYETÉRTEK !!!!!!!!!!!!!

cserko59 2010.11.24. 21:39:50

@Húsleves:
NA figyelj ezt írtad :
"egyetlen jó stratégia a prudens öngondoskodás"
A maximális "eredmény", amit a magánnyugdíjpénztárak felmutattak, hogy "infláció felett gyűlt a pénz.

Nekem kb 4 millió van benn... Most én nem öngondoskodtam ? Dehogynem ...Most ezt a pénzt lenyúlják ? LE ... Rohadjanak meg ! rohadt

Húsleves 2010.11.24. 21:42:25

@cserko59: azt is írtam, hogy bankban sokkal jobban gyarapodott volna a pénzed.

'it's cool to know nothing' 2010.11.24. 21:44:56

@Húsleves:

Nem tudom követni a fidesz gondolkodásmódját. Még néhány éve a polgári öntudatra és öngondoskodás kiteljesítésére törekedtek. Most úgy látom ezzel szembe haladunk.

Még mielőtt ez az egész nyugdíjpénztári balhé kitört volna éppen azon gondolkodatam, hogy több pénzt kellene belenyomnom a rendszerbe, mert jobban gazdálkodtak a pénzemmel, mint én magam. Még a válság közepette is kisebbet buktak mint én a saját protfóliómmal. Persze lehet, hogy csak különösen béna vagyok, de nem hiszem.

A keleti nyitást pedig nyilvánvalóan nem csak a piacra értik. Ezt most itt nem fejteném ki bővebben.

A kínaiak meg csak szeretnénk, ha rokon népnek tartanának bennünket. A hun császári dinasztia kevés ehhez, no meg az sem igazán segít, hogy a Han kínaiak éppen a velünk (valóban) rokon Ujgurokat gyilkolásszák.

Tessék mondani a belgák hová álljanak?

azazello 2010.11.24. 21:46:34

Békés Demonstráció Az Alkotmányért a Kossuth téren, holnap este nyolckor.
www.facebook.com/event.php?eid=131425533580203&index=1

A tulajdon szentségért, a magánynyugdíjpénztári vagyonunkért, a jogállamért.
Kérlek továbbítsd, ha egyetértesz.
Pártoktól függetlenül, léci léci.

Most kezd szerveződni spontán a facebook-on!

ökörpöröly 2010.11.24. 21:48:19

Ez teljes anarchia, az öngondoskodás halála, a jog- és vagyonbiztonság totális megszűnése. Innentől kezdve majd ki fog állam által támogatott öngondoskodásba kezdeni? Megmondom, senki, mert totális jogbizonytalanság van. A következő áldozat a lakástakarék pénztárak lehetnek. Azaz, örülhet, ha valaki megkapja nominálisan a pénzét, az állami támogatástól elesik - súlyos reálveszteség az infláció miatt-, aki pedig kedvezményes hitelt vett fel, annak a piaci kamatokat kel fizetni. Ezzel is fog az állam pár százmilliárdot nyerni.
Én mindenkinek azt ajánlom, hogy a rövidtávú kiadásokon felül minden pénzügyi megtakarítást külföldi bankokban tartsanak. Ilyen jogbizonytalanság mellett az állam bármikor ráteheti az állampolgárok megtakarításaira. Ugyanúgy, ahogy megtette a nyugdíjpénztári tagok által birtokolt magánynyugdíj pénztárak esetében is. Azaz, a magánvagyonhoz nyúlt! Természetes magánszemélyek által tulajdonolt vagyont lop el!
Osztrák bankoknál ausztriai bankszámlát (!) már lehet nyitni Magyarországon is. Az osztrák bankszámlán lévő pénzhez nem tud hozzájutni ez a tolvaj banda, nem tudják ellenőrizni, ugyanis nincs információszolgáltatási kötelezettségük az osztrák bankoknak!
Tehát, most már nem csak a felső középosztálynak és a felső tízezernek érdemes külföldön tartani a pénzt, hanem minden megtakarítással rendelkező családnak. Egyébként egy átlagos bankszámla vezetési díja havi 4-6 euró, emellett több ezer befektetési lehetőséget kínálnak.

Húsleves 2010.11.24. 22:04:55

@\'it\'s cool to know nothing\':
A kínaiak tudnak az ázsiai származásunkról, és igen leegyszerúsítve úgy tartják, hogy a magyarok a kínaiak leszármazottai. Szó nincsen arról, hogy mi szeretnénk, ha így lenne. Az itt most nem lényeg, hogy rosszul tudják, a lényeg az, hogy rokonszenveznek velünk. De ez szerintem már abszolut nem tartozik a témához.
Ha nem tudod követni a FIDESZ logikáját, az biztosan azért van, mert nem minden logikus, és nem minden jó, amit csinálnak. Ezzel szerintem azok is tisztában voltak, akik igazából nem a FIDESZ-re szavaztak, hanem arra a pártra, amelyik elég erősnek tűnik ahhoz, hogy kitakarítsa végre az MSZP-t. Az MSZP ugyanis nagyon jól érthető az eddigi tevékenysége alapján: privatizációnak kommunikálva lenyúlni mindent. Az meg már csak hab a tortán, hogy akinek nem tetszik a szabadrablás, azt ők - a kommunista utódpárt - lekommunistázzák. Az MSZP nagyon is stabil "értékeket" mutat, rájuk biztosan lehet alapozni azoknak, akik lopásban, szélsőséges gondolkodásban, megosztásban érdekeltek.

Anark 2010.11.24. 22:08:37

www.facebook.com/nyugdij El a kezekkel a nyugdíjmegtakarításoktól!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.11.24. 22:10:24

@ketyosz: "Hejj, kommunista kutyák, bolsevik betyárok - vigyázzatok mert ha ez a nép egyszer kaszát és kapát ragad... "

Ketyosz, hát ilyeneket meg minek beírni? Hülye-e vagy?

Macropus Rufus 2010.11.24. 22:15:31

Nelem szerencsém van mert nem kellett kötelező jelleggel belépnem. Nekem még önkéntes van, DE lehet holnap után kitalálja a viktátorunk, hogy minden prím számú bankszámlából 40%-ot leemelünk, válságkezelésre. Feljebb olvastam, hogy a pénzt inkább Bécsbe kellene vinni. Na a párommal pont erről beszéltünk ma, csak mi Svájcra gondoltunk. Könnyen lehet, hogy még a fizumat is oda fogom kérni.

Aki meg esküszik az állami nyugdíjra annak üzenem, hogy jelneleg 100 aktív dolgozóra jut 67 nyugdíjas. Kb. 35-40 év múlva viszont 100 aktívra 107 nyugdíjas fog jutni.
Továbbá: az állam nem fialtatja a pénzt! Az állam újraelosztó rendszert üzemeltett. x,y,z befizet 30ezer fonrint nyugdíj/kopf levonást és az megy 90ezer fornit formájában egyből valakinek mint nyugdíj

Én még viszonylag fiatal vagyok, de én a 76-os korosztályom révén nem fogok nyugdíjjat kapni. Ez 100as
Jelneleg 3 pilléren állok:
állami
önkéntes
egyéb befektetés (40 éves)

Lehet én leszek az egyik azok közűl a nyuggerek közűl akik 2040 táján új autókkal fognak mászkálni és a többiek (akik itt okosítanak az állami nyugdíj előnyeivel) meg szépen fújni fognak rám, ránk, azokra akik 40 évre előlre gondolkodtak.
Mi meg csak mosolyogni fogunk rajtuk :)

krj 2010.11.24. 22:16:36

@ketyosz: ember, már más a kormány. most kik ellen ragadnak kapát, kaszát? vagy mit lesz? szavazófülkés ellenforradalom. szánalmas. nomen est omen: kettyós vagy.

Squid 2010.11.24. 22:20:00

@Gergő77: "A stílus kritikán aluli, ezt mondom én, Fidesz szavazóként.

De a manyup-államosítás önmagában nem hülyeség, csak meg kellene normálisan csinálni az egyéni számlás örökölhető rendszert az állami nyugdíjra.

Mert miből is áll(t) a manyup rendszer?
1) Állambácsi az összesen 9.5%+24%=33.5%-os járulékból 8%-ot nem szed be, hanem elküldi a manyupba.
2) Persze amit nem szed be, azt ki kell pótolnia, hogy ne haljanak éhen a Mariska nénik és a Pista bácsik.
3) Miből tudja kipótolni? Hát persze, hogy hitelből.
4) És a manyup mit csinál a betett pénzzel? Állampapírt vesz, tehát hitelt ad az államnak. A kör bezárult, vissza az 1. ponthoz.

Csak én érzek abszurditást ebben az egész manyup rendszerben?
(Igen, valóban elhanyagoltam azt, hogy a manyup a tőke egy részéből részvényeket meg külföldi pénzeszközöket vesz, persze az eredeti forrása ennek is az állam által felvett hitel. Hitelből tőzsdézni... Gratulálok.) "

Abból pótolja ki aranyapa, hogy nem épít stadiont, nem csökkent adót ész nélkül és nem költ többet annál ami van, esetleg ínyencek akár megpróbálkozhatnak struktúrális reformokkal is.

Nem az a baj, hogy a mnyp pénzek nem az államnak mennek, a 3000milliárd 80%-án ugyanis államkötvényt KÖTELESEK venni a pénztárak. Az a baj, hogy túl drága az állam a struktúrális reformok pedig szavazatokba kerülnek, mert embereket kell kirugni és a barokkosan túlzó szociális juttatásokat faragni.

Ennél sokkal egyszerűbb lenyúlni a mnyp pénzeket mert ezzel "csak" azt a 1,5 millió rendes adózót szopatod meg aki van olyan hülye, hogy a teljes jövedelme után adózik és nem csal adót és járulékot mint a többi 2millió aktív dolgozó.

Az, hogy hasszútávon a mnyp rendszer (jól szabályozva) az EGYETLEN megoldás ami csökkenti az állam nyugdíjterhét nem zavarja az urakat, az öngondoskodás nálunk nem menő, mintahogy a felelős politizálás sem.

Kádár megmaradt csontjai 9000RPM-el pörögnek a sírjában...

ökörpöröly 2010.11.24. 22:26:50

@Macropus Rufus: Ausztria olcsóbb és Budapesten is tudsz osztrák bankszámlát kötni például az Oberbanknál. De a számla mellett van egy csomó befektetési lehetőség, amire az állam nem tudja rátenni a kezét.

Húsleves 2010.11.24. 22:28:11

@Macropus Rufus:
"DE lehet holnap után kitalálja a viktátorunk, hogy minden prím számú bankszámlából 40%-ot leemelünk, válságkezelésre"
De az is lehet, hogy az ilyen hazugságokból lett elege az embereknek. És az is lehet, hogy az ilyen hazugságok miatt lesz a következő választási eredmény is hasonló. Mert igen nagy különbség van az ilyen rágalmak és a valóság között, amit akár még az indexen is naponta olvashatunk, hogyan folytak a milliárdok (a mi pénzünk) az MSZP-s vállalkozásokhoz.

"Továbbá: az állam nem fialtatja a pénzt! Az állam újraelosztó rendszert üzemeltett."
A svéd modell pont az lenne, amiről beszélsz, csak az MSZP elriasztotta az embereket, azzal, hogy félrekommunikálta (azt is).

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.24. 22:31:12

ezt nem én írtam, hanem egy nyilvánvalóan ostoba fidesz droid, aki azt hiszi, hogy orbánnak nincs is patája, amikor itt mink mind jól tuggyuk, hogy van

azért másolom be ide, hogy őt is lehessen mocskolni, és máglyára küldeni, ahogy mi felvilágosultak szoktuk intézni a dolgokat:

"
Dagadt Botsáska 2010.11.24. 22:19:12
Drága kis liberális barátaim, látom, hogy nagyon lelkesen rázzátok a kezetekbe adott csörgőt, illik is hozzátok, hiszen nagyjából addig láttok, mint a szefo-s hülyegyerek, akinek csak az a fontos, hogy enni, inni, minden nap tiszta pelenkába szärni lehessen.
A jövőről azt gondoljátok, amit véleményapátok-anyátok mesél nektek, de önálló gondolatot hogy is várhatna el az ember tőletek, hiszen ez az egy csörgő is milyen jól leköt benneteket.

Tegyétek le most egy percre azt az ostoba csörgőt és nézzünk körbe, hátha a segítségemmel felfedeztek valami újdonságot, patásördöggel, szőlőbányákkal, körbeaggatott liberális gyerekágyatok rácsain túl.

Azt mondjátok, hogy a kormány elveszi a pénzeteket.
Ha elveszi, akkor vissza sem adja, ugyebár, vagyis nézetetek szerint, ti már soha a büdös életben nem kaptok nyugdíjat, szerintetek ez reális gondolat? Szerintetek meddig létezik az a kormány, az a párt, amelyik nem fogja kifizetni a járandóságát a jövő legnagyobb szavazóbázisának? Ennek azért fussatok neki még egyszer...

Azt mondjátok, mi lesz, ha az államot csődbe viszik a politikusok és elveszik a pénzetek.
Egy piaci alapon működő nyugdíjbiztosító nem mehet csődbe, igaz? Ha az állam csődbe, megy nem mindegy, hogy hol volt a pénzetek, az államnál, vagy a túlnyomó részt államkötvényekbe és forintba fektető nyugdíjpénztáraknál? Ennek is fussatok neki még egyszer…

Azt mondjátok, hogy a nyugdíjbiztosítóknál elhelyezett befektetéseket az állam garantálja, tehát ott biztonságban van.
Ha az állam garantálni tudja a nyugdíjbiztosítókhoz befizetett pénzeket, akkor az államhoz befizetett pénzeket nem tudja garantálni? Kissé ostobán hangzik, nem igaz? Ha bedől egy biztosító, akkor az állami garancia költségét az adófizetők állják természetesen, igaz, így a veszteségből mindenkire kisebb rész esik, de miért fizessen az is, akinek semmi köze az adott biztosító buktájához? Ez a garancia az államkasszát ráadásul duplán terheli, mivel az államnak, a pénztárakhoz befizetett kieső bevételét meg kell fejelnie egy minimum ugyanakkora kiadással. A kívülálló adófizetők számára megint csak remek móka más hülyeségére helytállni. Ennek is neki lehet futni még egyszer…

Azt mondjátok, hogy az állam hülyeségekre költi az így megszerzett pénzt.
Amikor a rendszerváltás megtörtént, a köztársaság egy üres nyugdíjkasszát örökölt a szocializmustól, a jövőt már akkor elköltötték. Ezt az üres kasszát azóta sem töltötték fel soha, a nyugdíjak az állam ideális működésének terhére lettek kifizetve azóta folyamatosan. Mi is változik akkor ezzel az új felállás szerint? Hogy a nyugdíjkasszáknál levő pénzt már nem tudta volna hülyeségekre költeni az állam? A végeredményt tekintve nem mindegy, hogy valami azért nem valósul meg, mert az ahhoz szükséges pénzt másra költik, vagy azért, mert az összeg be sem folyt? Ezt is át kellene még egyszer gondolnotok…

Azt mondjátok, hogy aki a magánnyugdíjpénztáraknál marad, az kevesebbet kap, mert a munkaadói 24%-ot megtartja az állam és csak a dolgozói befizetések fognak ott gyűlni.
Matolcsynak (akit én személy szerint ritka ellenszenves figurának tartok) abban igaza van, hogy a jelenlegi nyugdíjastömeget is el kell tartani valamiből és erre kell a 24%. Ez racionális indok. Annál is inkább, mivel azoknak a 24%-a, akik az állami rendszerbe fizetnek könyveléstechnikailag szintén erre ment el eddig is. Elméletileg a személy szerint jóváírt % mindkét esetben ugyanannyi lesz ezentúl is, csak megszűnik az eddigi rendszer igazságtalansága, mely szerint a magánnyugdíjpénztári tag 1-et fizet 1-et kap, az állami tag pedig 2-t fizet 1-et kap. Ehhez az igazságtalansághoz csapódik hozzá, hogy az állami garanciavállalás az állami tagot terheli tovább a mnyp-i tag javára. Ebben is fussatok még egy kört…

Azt mondjátok, hogy az állam magára hagyja a mnyp-i tagokat ezentúl.
A társadalmi igazságosság szempontjából így fair. Aki mnyp-ba fizet az vállalja a saját befektetése piaci kockázatát, mint büszke piachívő liberális, aki pedig az államhoz fizet az vállalja az ezzel járó esetleges politikai-államháztartási kockázatot. Egy újabb átgondolandó szempont…

Biztosan kimaradt egy-két traktus még a csörgőnótából, de a lényeget a végére hagytam: szűklátókörűségetek és rövidtávú gondolkodástok megakadályozza, hogy felismerjétek azt a tényt, amely az állami rendszer kockázati szintjét közel rendeli a nullához és jórészt garantálja, hogy a nyugdíjrendszer fizetőképessége állandó legyen. Ez nem más, mint a politikai kényszer. A nyugdíjasok, a társadalom egyre szélesedő és egyre meghatározóbb szavazóbázisa. A szavazásra jogosult választópolgárok lassan 50%-át teszi ki a létszáma és markánsan növekvő tendenciát mutat. Vajon melyik az, az őrült, öngyilkos politikai formáció, amely nem keresi minden erejével, ennek az óriási szavazórétegnek a jóindulatát? Ez politikai kényszer így minden ellenérvet annulál, valóban ultima ratio.

Azoknak, akik mindezeket nem értik, vagy nem akarják megérteni, további kellemes csörgőrázást, az idő a csörgősipkát is fejükre teszi előbb-utóbb…
"

krj 2010.11.24. 22:31:24

nagyjából ez volt az egyetlen rendszer, ahol a levont járulék sorsáról saját magad dönthettél és követhetted, hogy mi történik vele. és ha idő előtt felfordultál volna, örökölték volna. ezt most sikerült lenullázni. köszönjük, szép volt. a negyvenes évek végét idéző államosítás.

ökörpöröly 2010.11.24. 22:44:19

Akik azt mondták, hogy Orbán nem cigány, azok most megkapták!:) Ilyen pofátlan nyíltsággal csak cigány tud lopni, na meg Rákosi faja!

captain morgan 2010.11.24. 22:47:31

@Gergő77: Még egy balfácán. Ha nicked mellett a 77 a születési éved, akkor az elmúlt 15 évből tanulhattál volna. De semmi gond. kb. 42 hónap múlva elküldheted őket a picsába. Egy tollvonással.

Macropus Rufus 2010.11.24. 22:48:05

@Húsleves: meg ugye azt sem kell elfelejteni, hogy újkori demoktáciánk első sikkasztása a Fidesz székház eljátszása volt.
Ha már a milliárdok elfolyása kerűlt teritákre.
De: az alkotmányban már kissé módosítva van a magán tulajdon védelme, amit írtam azzal pont nem lehet menni sehová.

krj 2010.11.24. 22:48:40

@wmiki: szerinted te most "érveltél"? a csörgősipkát saját magadnak osztottad ki azzal, hogy "közvetve" próbálsz "bizonyítani", hivatkozva a magyar állam rendszereinek "gondoskodására". a magyar nyugdíjrendszerre, ebben az esetben. hát, remélem, hogy jó sokáig fogod élvezni a nyugdíjrendszer juttatásait. csakhogy egy valamiről elfeledkezel: lehet, hogy nyugdíjat fizet majd, csak nem mindegy, hogy mennyit (nézz utána a nyugdíjminimumnak).

amúgy meg a magánnyugdíj éppen mostanság kezdte volna éreztetni hatását, tehát megkezdeni a kifizetéseket, tehermentesítve ezzel az állami nyugdíjrendszert.

az meg különösen szánalmas, hogy azt hiszed (a többi hisztimatyival együtt), hogy ennek az egésznek a megítélése politikai hovatartozás kérdése lehet csak. hogy biztos rohadt kommunista vagy csúszómászó liberális féreg az, akinek valami nem tetszik, amit május óta a "fiúk" kitaláltak. vedd le a szemellenzőt és a sipkát is, bohóc.

captain morgan 2010.11.24. 22:52:18

@wmiki: Akkor keress elő egy aktuális korfát és elemezgesd. Talán meglátod, amit kell.
Lassan két éve lesz amikor Heim Péter ki tudja hányadikként egy interjúban levezette azt a nyilvánvaló tényt, hogy kb. 2-2,5 millió normálisan adózó és járulékot fizető nem tudja eltrtani az országot. Tehát szélesíteni kell a járulékfizetők körét, párhuzamosan sokkal kevésbé herdáló államot kialakítani, hogy érdemben lehessen csökkenteni az adókat. A világ tele van jó példákkal, csak a magyar politikai elit mindig megmagyarázza, hogy miért jobb az ő ötlete.

ketyosz 2010.11.24. 22:53:27

@krj: Drága barátom,

Az elmúlt évek ellenzéki elvakult népi-protest retorikáját éleztem ki.

Ismered a mondást: Ha csendben maradtál volna...

szamarhegy 2010.11.24. 22:53:38

@Húsleves: Azért a 0-10 közötti skálán, ahol 5 a semleges megítélés, most inkább adnék 6-ot a prím szám alapú lenyúlásra. A svéd modell nem ugyanilyen kirovó-felosztó mint a mienk, csak ott nem hitelből osztják, hanem csak a befizetésekből? De fialtatásról szó sincs..

Buczella Sándor 2010.11.24. 22:53:40

Nem kell itt visszalépni.
Ezt nem teheti meg a kormány és ezt ők is tudják. Csak azért, mert valamiről az AB nem dönthet, attól az még alkotmány- és törvényellenes.
Ez nem más, mint kommunikáció: lesznek akik a zsarolástól megijednek és visszalépnek, bár egyébként nem léptek volna vissza, de a nagy vagyont felhalmozók nem fognak milliókat ajándékozni ennek a beteg bandának. Ekkor ki fog derülni az is, hogy hiába lépett vissza mondjuk 60-70 %-a tagoknak, a vagyonnak csupán a 30 %-át tudják ellopni, mert a nagy pénzek bizony maradnak a mnyp-ben. OV és jobb keze akkor vág majd csodálkozó képet, és nem fogják érteni, hogy most akkor mi van?
Akik pedig maradnak a MNYP-ben, szintén jogosultak lesznek az állami nyugdíjra, aminek mértékét ma még a jósok sem tudják, mint, ahogy a visszalépőkét sem.

ketyosz 2010.11.24. 22:54:53

@sagia77:
Csak az tudom mondani mint krj-nek:

Az elmúlt évek ellenzéki elvakult népi-protest retorikáját éleztem ki.

Ismered a mondást: Ha csendben maradtál volna...

krj 2010.11.24. 22:55:11

@ketyosz: akkor ne haragudj, félreértettelek.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.11.24. 23:03:43

Látom, ezen a blogon is szeretik a niggerezést meg a cigányozást, hisz az is növeli a kommentszámot.

OK, besegítek egy kicsit: rohadt-geci-szemét svédek!
Tetű, tolvaj svájciak!

Így jó lesz?

finalNmbr 2010.11.24. 23:13:30

Komolyan mondom, rég röhögtem ennyit mint a napokban...ööö.. vagyis a választások óta az indexen :DDD

Annyira gáz ez a kapálózás amit csináltok :DDD Nem tudom, ilyenkor nem fáj az a tény h a fidesz népszerüsége semmit nem csökkent, az emberek nagyrésze pedig elégedett az eddigi dolgokkal ?:DDD

f a s z l á m á k

csesszelekmeg (törölt) 2010.11.24. 23:23:59

Na ez baro!

Soha nem gondoltam volna hogy az "uj" kormany ilyen hamar leirja magat egy eletre.

Hiaba ahogy nezzuk lehet meg jovoje a regi kormanynak is, mert mindig van aki tud nagyobbat hibazni a masiknal.

Tatott szajjal nezem kulfoldrol hogy mi folyik a hazamban es verzik a szivem!
Azt hiszem meg maradunk egy 2-3 evtizedig aztan majd hazamegyunk nyugdijjba az itteni nyugdijjal, mert hogy nekem es a gyerekimnek szerencsere lesz!

Asszem ha igy halad a dolog elgondolkodom az allampolgarsagon is, persze ugy hogy visszaadom a Magyart nehogy elvegyek a nyugdijjunkat :)))

ökörpöröly 2010.11.24. 23:26:42

Hát, a cigány Szaddam elérte ámokfutása eddigi csúcspontját. Az Alkotmánybíróság tönkretételének, az IMF-hitelkeret lehetőségének, a Költségvetési Tanács szétverésének hatását közvetlenül nem fogta fel, pedig a forintárfolyamban érezte hitelfizetésnél, érezte az üzemanyagárban, az export cikkek áránál, érezte az országkockázati felárban, de csak áttételesen.
Most a cigány Szaddam bátrabb lett, nyíltan szembeköpte azokat, akik öngondoskodásból MANYUP-tagok lettek.
Szembeköpte és kirabolta, igazi bolsevik!

mokas_gizi 2010.11.24. 23:46:20

Alaphelyzetben én úgy gondolom, hogy ez a kormány és az elözők is csak és kizárólag azt tette amit a nép, amit az adófizetők engedtek/engednek nekik...

Bármit megengednek nekik, bármit meg is tesznek...
"Akinek meg nem tetszik az el is mehet innen..."

Más országban több ezer, tízezer ember vonul az utcára és elzavarja a kormányt, pár ezer roham rendőr meg nem igazán tud mit kezdeni több 10.000 emberrel...

Itteni emberek meg nem tesznek semmit...

Exploiter 2010.11.24. 23:47:16

@Steve_Jobs:

Nem csökkent a népszerűsége ettől?

Akkor bazd meg te a népedet, Uram.
Ennyire hülye ország nem lehet... 8 évig tűri az előző szarfaszú bagázst, a mostanira meg vigyorog, amint kirabolja?

Nem tartom sokra az emberiséget, de ennél több életösztön egy marék szarban is marad, úgyhogy várd ki a végét, faszláma.

azazello 2010.11.24. 23:53:31

BÉKÉS DEMONSTRÁCIÓ Az Alkotmányért a Kossuth téren, holnap este nyolckor.

www.facebook.com/event.php?eid=131425533580203&index=1

A tulajdon szentségéért, a magánynyugdíjpénztári vagyonunkért, a JOGÁLLAMÉRT.

Kérlek TOVÁBBÍTSD, ha egyetértesz. Pártoktól függetlenül, léci léci.

Most kezdett szerveződni spontán a facebookon.

ketyosz 2010.11.24. 23:55:39

@krj: Semmi baj, emberek vagyunk...

márvesztes 2010.11.25. 00:08:31

Kedves Kövér László, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Németh Zsolt, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Varga Mihály, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Járai Zsigmond, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Pokorni Zoltán, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Áder János, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Chikan Attila, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Bod Péter Ákos, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves 24 professzor, egyetértenek önök ezzel az intézkedéssel?
Tisztelt Mádl Ferenc Úr, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Na csak azé kérdem, mert a Schmidtpali egyetért.

endre69 2010.11.25. 01:28:12

@Exploiter: "kézigránát kell, ide kézigránát kell..."

Húsleves 2010.11.25. 07:05:08

@szamarhegy:
"Azért a 0-10 közötti skálán, ahol 5 a semleges megítélés, most inkább adnék 6-ot a prím szám alapú lenyúlásra."
Igen, csak azt amit te mondasz előítéletnek hívják, ez az, amitől a derék baloldali emberek állandóan rettegnek. Az MSZP dolgait pedig a kék-fényből meg hasonló rendőrségi műsorokból ismerjük, ez tényeken alapuló ismeret.

Húsleves 2010.11.25. 07:11:35

@Macropus Rufus:
"meg ugye azt sem kell elfelejteni, hogy újkori demoktáciánk első sikkasztása a Fidesz székház eljátszása volt.
Azért nem működik már az olyan kommunikáció, amikor elő tudtok bányászni dolgokat a FIDESZ-re (ami akár igaz is lehet), mert aki nem szélsőségekben gondolkozik, azt egy-egy eset nem vezeti meg. Kétségtelen, hogy a FIDESZ körül is vannak ügyek, de nem hasonlítható össze az MSZP-vel, ami sokkal inkább a szervezett bűnözés kategóriája.

Budaphestie 2010.11.25. 08:10:17

@Húsleves: Te attól jobban érzed magad, hogy az előző kormányokra mutogathatsz? Hát én nem.

Szerinted ez az egész most MEGINT arról szól, hogy hasonlítsuk össze a fideszt az mszp-vel?

Egyáltalán, hogyan jött a képbe nálad ez a kis párt, az mszp?

Elárulom, akik itt most felháborodnak a zsarnokság ellen, azoknak a többsége nem kedveli az mszp-t, soha nem is szavazott rá.

amit még megtehetsz 2010.11.25. 08:10:29

Most pedig mindenki hívja fel a saját fideszes önkorményzati, parlamenti képviselőjét és küldje el melegebb égtájakra!!!!!

Húsleves 2010.11.25. 20:02:07

@BPHead:
"Elárulom, akik itt most felháborodnak a zsarnokság ellen, azoknak a többsége nem kedveli az mszp-t, soha nem is szavazott rá."

Akik itt most felháborodnak a "zsarnokság ellen", azok a kormányváltás óta ugyanazt a nótát fújják, csalódott FIDESZ szavazóknak adva ki maguknak.

Paraméterek:
- az adósságot törleszteni kell
- az embereknek enni kell
- az intézményeknek működni kell
- az egészségügyet talpra kell állítani
- a közlekedési cégeket is talpra kell állítani, mert közlekedni márpedig kell
- a bűnüldözést is erősíteni kell
- az oktatást vissza kell terelni abba a mederbe amikor még oktatásról és nem verekedésről szólt
- ÉS MINDEZT ÜRES KASSZÁBÓL, MERT A SZOCI TETVEK ELLOPTAK ÉS ELHERDÁLTAK MINDENT

Akkor ezt oldd meg, és ne mutogass

Budaphestie 2010.11.26. 09:48:35

@Húsleves:

1. "Akik itt most felháborodnak..."

Köszi, de nem kell tőled megkérdeznem, hogy mszp szimpatizánsok-e, hiszen ők maguk is nyilatkoznak erről a blogokban, ha tudni akarom megkérdezem őket. Az mszp-re a teljes magyar lakosságnak hány százaléka szavazott? 7? Szerinted nyilván az összes blogoló, kommentelő ebből a 7%-nyi nyugdíjasból került ki. A többi 93% nyilván kussol, nem használ internetet, nem szól hozzá. Gratulálok a paranoiádhoz!

2. "Akkor ezt oldd meg, és ne mutogass "

Nem az én feladatom, hogy megoldjam. Én a saját szakterületemen elég jól boldogulok, megoldom a saját problémáimat. Az a vágyad, hogy ne mutogassunk csak vágy marad, mert amíg legalább az interneten sajtószabadság van, addig a bloggerek itt mindig rá fognak mutatni az aktuális disznóságokra. Hiába szeretné az aktuális hatalom rejtegetni szennyesét, mert az egyedül az alacsony nézettségű köztévékben sikerül csak.

( Az utóbbi 2 napban összesen több, mint 8000 ember olvasta el a témával kapcsolatos véleményemet és ez csak egy blog a sok közül. )

Húsleves 2010.11.26. 20:00:16

@BPHead:
Bocsánat, te írtad korábban, hogy "Te attól jobban érzed magad, hogy az előző kormányokra mutogathatsz?" most meg ezt "Az a vágyad, hogy ne mutogassunk csak vágy marad, mert amíg legalább az interneten sajtószabadság van". Észre se veszed már magad, csak vicsorogsz a FIDESZ-re ész nélkül, semmi köze nincs ennek normális kritikához.
Írtál nekem valamit, kaptál rá választ, engem te ne vádolj paranoiával, főleg, ha azt se tudod, mi az. Arra a hülyeségre pedig, hogy "Szerinted nyilván az összes blogoló, kommentelő ebből a 7%-nyi nyugdíjasból került ki", baromi egyszerű a válasz: ezek a blogok nem reprezentatív mintáját jelentik a lakosságnak, hanem azokat, akik itt a valós súlyuknál többnek kívánják láttatni magukat. A vélemény és a sajtószabadság pedig nem csak a te fajtád privilégiuma, hanem benneteket is lehet kritizálni, veletek is lehet egyet nem érteni, és ezt el is lehet mondani, ahogy a parodistának is megmondhatja a közönség, hogy nem a paródia témaválasztásával van a baj, hanem maga a paródia szar.

Budaphestie 2010.11.26. 23:14:23

@Húsleves: Azért azt nyilván te is érzed, hogy az én "rámutatásom" egy aznapi nyilatkozattal kapcsolatos problémára és a te "visszamutogatásod" az MSZP-re nagyon nem ugyanaz.
Először is azért, mert ez itt az én posztom volt, tehát én határoztam meg a témát. A téma pedig az aktuális hatalom mocskos viselkedése volt. Ehhez képest a te visszamutogatásod teljesen off volt, nem tartozott a témához, Ez nem baj, én sohasem moderálok, viszont néha reflektálok az általam témakerülőnek tartott kommentekre.

Másrészt nyilván észrevetted, hogy én nem szólítottalak fel, hogy "ne mutogass", ahogyan te tetted. Én csak jeleztem, hogy ez a felszólítgatós stílus egyelőre nem működik. Majd ha a webet is sikerül cenzúráznia a Pártnak, akkor esetleg. De ez nem fog sikerülni.

A blogoszférával kapcsolatban: egyetértünk abban, hogy ez nem reprezentatív mintája a társadalomnak. Például akik nem tudnak írni-olvasni azok egyből kiesnek a scope-ból. Azután kiesnek az öregek, meg azok akiknek nincs internet kapcsolatuk. Viszont nem látok semmilyen korrelációt a jobboldaliság és az öregség vagy elmaradottság között. A tapasztalataim szerint manapság már ugyanannyi, vagy szinte több konzervatív blogger és kommenter képviseli a blog.hu-n a véleményét, mint amennyi liberális vagy baloldali beállítottságú. Ezért tévedés az, hogy itt csak a szoci szavazók kritizálják a kormányt. Ez nem így van. Miért lenne így?

Budaphestie 2010.11.26. 23:18:34

@Húsleves: Egy biztos: te nem bérkommentelő vagy, mert egy fizetett kommentelő sohasem írna ilyen hosszú megjegyzést egy kihült posztba. :-)

Húsleves 2010.11.27. 14:01:33

@BPHead:
Az indamail levelet küld (ez egy új szolgáltatás) a kommentemre érkezett válaszokról. Nem mondom, hogy nincs igazság abban, amiket te mondasz (FIDESZ kormány "On", MSZP "Off"), de azért egy korrekt helyzetértékeléshez akkor is hozzátartozik, hogy mit örökölt, miből gazdálkodhat a kormány. Nekem sincs veled semmi bajom, elhiszem, hogy te nem szoci vagy, és valóban úgy látod a dolgokat ahogy leírtad, különösen, mivel te is a "kihűlt" posztodba írsz, ami "teljesítménybérben" nyilván nem érné meg. Sajnos a blogírók többségéről továbbra sem ez jön le számomra.
Mindenesetre én is örülök, hogy válaszoltál, mert látszik, hogy van, akivel véleménykülönbség ellenére is normálisan meg lehet beszélni dolgokat. Ez vezetne előre, így lenne értelme a kommentelhető blogoknak.
süti beállítások módosítása