HTML

biztonságos?

Semmi sem biztonságos. az Ember egy kis hópihe az őrjöngő tűzhányók kereszttüzében. A cikkek igazából kérdések, ha kinyilatkoztatok, azt is vegyétek kérdésnek..

Friss topikok

  • gunyoros: Legalább a végére írd oda, hogy paródia, mert kezdik egyre többen beszopni. :D (2014.03.02. 12:17) Rezsiadó
  • Világnézet Netes Napló: Érdemes megnézni a képet: Akasztány vallás jelképei erkolcstan.blog.hu/2013/10/08/akasztany_vall... (2013.10.08. 19:37) Az Akasztány Vallás
  • Budaphestie: @hakapeszimanó: így van, a szakzsargon Kiss Endre filozófustól származik. hu.wikipedia.org/wiki... (2012.12.30. 21:12) Szakdolgozat kvíz
  • bögöbö: Bocsánat, helyesebben csak "Tény", így, egyszerűen és szerényen. (2012.12.06. 09:08) Helyreigazítás 2014
  • Celtic: Ez igy van. Ez az un. "ne a zemberekkel fizettessek meg"-eljaras. Gyonyoru populista szarsag. En... (2012.10.11. 14:29) A hatósági ár esete az adóforintjainkkal - kis számtan költőknek

Linkblog

"Kiürülhet az államkassza" és ami utána jön

2010.04.14. 18:10 Budaphestie

"A második fordulóig kiürülhet az államkassza"-nyilatkozta a Szijjártó gyerek. Innentől már tudjuk, hogy mi fog történni:

A Fidesz a második fordulóig ezt kommunikálja majd. Esetleg még "bizonyos forrásokból értesül" is róla, hogy egy "utolsó nagy hajrával lapátolják ki a szocik a pénzt az államkasszából".

A második fordulóban vagy meglesz a kétharmad, vagy nem. Ettől teljesen függetlenül a következőket fogjuk hallani a Fidesztől:

 Amikor "végre" átveszik a kormánykereket akkor soha nem tapasztalt adósságot és üres államkasszát találnak majd, amire "nem lehetett számítani a választások előtt" ("igaz, a két forduló között már bizonyos jelek mutatkoztak" mondja majd Irritáló Péter) Valószínűleg többször elhangzik majd valami erős kép, például "Füstölgő romokat" vagy "Ürességtől kongó kincstárat" találnak majd a Bajnai kormány hűlt helyén.

 A tavasz végére már ilyeneket hallunk majd a Fidesztől: "Az MSZP ismét becsapta a Fideszt az ország helyzetét illetően, mert az ország sokkal rosszabb állapotban van, mint ahogy azt sejteni lehetett. Éppen ezért az első két évben nem lehet nekikezdeni az adócsökkentésnek és az egyéb gazdaságnövelő reformoknak. A családtámogatási programok elindítását is el kell sajnos odázni a hazug MSZP miatt."

Ez persze mind hazugság lesz, de mégis szükség lesz erre az visszamutogató kampányra, mert Orbán Viktor nem Gyurcsány Ferenc, ő sohasem lesz hibás semmiben. Összeségében viszont azt kell, hogy mondjam, hogy nem bánom, ha így fog történni. Erkölcsi téren úgysem várok már semmit a Fidesztől (mint ahogyan az MSZP-től sem vártam), de ha nem kezdenek azonnal vad osztogatásba és eladósodásba, akkor tőlem akár lehazudhatják a csillagot is az égről, nem érdekel, hogy mit ígértek a fordulók előtt és nem érdekel, hogy mit hazudnak, csak a háttérben tegyék, amit kell!

56 komment · 3 trackback

Címkék: politika magyarország reform kormányváltás

A bejegyzés trackback címe:

https://biztonsagos.blog.hu/api/trackback/id/tr551921320

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Választás 2010/2 | Kampánycsend, kétharmad stb... 2010.04.25. 00:34:22

Kedves Olvasóim!Engedjétek meg, hogy a 2010-es választások második fordulójának "posztlavináját" is egy fontos idézettel indítsam:A 2/2007. (III. 19.) OVB állásfoglalás a kampánycsend egyes kérdéseiről 10. pontja szerint:  "10. Az á...

Trackback: Választás 2010/2 | Kampánycsend, kétharmad stb... 2010.04.25. 00:34:21

Kedves Olvasóim!Engedjétek meg, hogy a 2010-es választások második fordulójának "posztlavináját" is egy fontos idézettel indítsam:A 2/2007. (III. 19.) OVB állásfoglalás a kampánycsend egyes kérdéseiről 10. pontja szerint:  "10. Az á...

Trackback: Kérdések az új miniszterelnökhöz 2010.04.15. 17:58:36

No, hát hamarosan elkezdődik a szép új világ, csak az a baj, hogy még mindig nem lehet pontosan tudni, hogy mi is fog pontosan történni, miképp fogja Orbán áthidalni azt a szakadékot, ami a korábbi ígéretek és a realitások között állnak. Csöpögtetések ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darkhorse 2010.04.14. 21:28:44

Miért lepne meg az a hír, hogy csutkára üres az államkassza. Nem először (sőt nem is másodszor) fordulna elő az elmúlt nyolc év alatt. Tehát még ha nem is lenne igaz (mert általában azért az igazság valahol középtájon van) én el tudnám hinni.

Krujs 2010.04.14. 21:45:08

Szia cikkíró!
Képzeld, az elmúlt 8 évben csak azt hallani hogy kiürült az államkassza.
Csak hogy nehogy meglepődj ha ismét bekövetkezne

flippant 2010.04.14. 22:04:57

A fidesz a 8 éves ámokfutás alatt simán bele láthatott a kasszába. Ha csak most vakarózik, hogy gáz van akkor tényleg gyíkok. Egyébként már a ripacs idején államcsőd lett volna de az IMF nem hagyta ("jó adós Magyarország"). Államcsőd bármikor lehet s ezzel is fogják Vityát bezsarolni. Szóval 4 év múlva a fidesz is az mszp sorsára fog jutni...

Fenehorizont 667 2010.04.14. 22:09:46

ja, bizonyára teljesen alaptalanul "mutogatnak vissza" fideszék. sőt! egyenesen hazudnak, hisz mindenki láthatta, hogy a becsületes emberek értékalapú közösségétől teljesen távol állt az államkassza szarrá-huggyá lopása...még az is lehet, hogy csak a nácikat is a parlamentbe szavazó, hülye magyar választópolgár fejében élt a valóságnak ez a hamis leképeződése :D

dr kíváncsivagyok 2010.04.14. 22:11:10

Ezekkel felvetésekkel egyetértek .Biztosan ez lesz a megígért osztogatások elmaradásának az oka ! Megint lehet majd uszítani a szocik ellen !

Fenehorizont 667 2010.04.14. 22:14:21

@kíváncsivagyok:
szocik ellen? hol láttál te az elmúlt 30-40 évben szocikat ebben az országban?

Zsola777 2010.04.14. 22:17:08

Nem jó ez a "félrenézek, csak csinálják jól" hozzáállás. Nekem már elegem van a lopásból is, a károgásból is, a belem kifordul a demagógiától meg az emberek hülyének nézésétől.
Itt az idő! Hogy bebizonyítsák, mégsem olyanok, amilyennek gondolom őket. Van rá 3 évük (az utolsó nem számít).

Lúdtalp 2010.04.14. 22:27:13

Hát igen, ha kilapátolták a szocik a pénzt az ablakon, akkor üres lesz az államkassza. Zseniális írás.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.04.14. 22:30:01

Az a lényeg, hogy a csodaváró híveket leszereljék valami szöveggel, hogy meg lehessen csinálni a szükséges reformokat.

Nehéz lesz az eddigi megszorítás ellenes kampány után, hiszen ők sem tudnak majd a semmiből pénzt teremteni, de a fidesz elég találékony kommunikáció terén, úgyhogy majd kitalálnak erre is valami mesét.

dr kíváncsivagyok 2010.04.14. 22:35:57

@Darkhorse: Az államkassza 20 éve üres és az Orbán éra alatt is üres lesz. Először úgyis a zsebeket tömik meg . Bánná a f...m , csak egy kicsit hagynának benne a népnek is !

Kopi Luwak (törölt) 2010.04.14. 22:39:00

@Krujs: Nem tudom mikor kapcsolódtál be a politikai történések nyomonkövetésébe, de annak idején, amikor az MSZP került kormányra, akkor meg azt lehetett hallani, hogy a Fidesz kiürítette az államkasszát. Szóval kicsit több az a 8 év.

Kormányok jönnek-kormányok mennek, és az államkassza csak nem akar megtelni. Csak hogy senkiben ne keljenek hiú ábrándok: a következő 4 (vagy ki tudja mennyi) évben is marad ez a tendencia.

Zsola777 2010.04.14. 22:43:59

Államháztartási hiány = kiadás-bevétel. Mivel már évek óta negatív, hiány van, az államkassza üres. Igaza van kíváncsivagyoknak, 20 éve nem volt pozitív a mérleg. Ez is egy olyan dolog, amivel hülyének nézik az embereket. Persze sokakat lehet... sajnos.

Fenehorizont 667 2010.04.14. 22:52:00

@agyvihar:
csodaváró? milyen csodaváró?
ez egy hülye "értelmiségi" jelző az átlag magyarra olyanoktól, akiknek a leghalványabb lila fingjuk nincsen az átlag magyarról.

nem csodát várnak az emberek, hanem azt, hogy a bejelentett munkájukért normális fizetést kapjanak, ha lekéselik őket, akkor az elkövetőt zárják be megrohadni, ne a zombuccmann pattogjon, ha szívrohamot kap a nagyapa, akkor az unoka telefonja után ne háromnegyed órával jöjjön ki a mentő, ha befizetik a rekordmagasságú adókat, akkor azt ne hordják ki svájci bankszámlára spekulánsok milliárdszámra, de minimum ne lehessen még miniszterelnök is abból a spekulánsból. (az már csak slusszpoén, amikor a spekuláns a megagiga sajtóbirodalmán általböffenvén még hülyének is nézi ezért a zembert, és csodavárónak titulálja.)

ezek nem csodák baszod. alap dolgok, amiket nagyrészt egy normális kelet-európai vadkapitalistákból, fél- vagy egészmaffiózókból és oligarchákból álló kormány is tudna biztosítani, csak az mszp nem.

szamoca@Shaw.ca 2010.04.14. 23:01:40

kíváncsivagyok
igen/////elj--es///elni--hagyj....

endre69 2010.04.14. 23:07:44

Ugyanezt csinálták ők is 2002-ben, kiszórták a maradék pénzt az ablakon. Ezek sem jobbak a szociknál. majd jönnek a megszorítások. "Erre nem gondoltunk, hogy ennyire semmi sem lesz a kasszában. Sajnos megszorítások kellenek, de nem kell aggódni, ezek csak átmeneti intézkedések". Aha, ismerjük már ezt a hazugságot jól. 2010 szeptember, tömeg az utcán: "Orbán, takarodj! Orbán takarodj!"

szamoca@Shaw.ca 2010.04.14. 23:11:57

Most kezdodik a jo let....Az ikarusz mar beindult/es a kossuth radioban hallotuk hogy a hires Magyar gyartmanyu motor a Pa nonia is szarnyra kapott.....Szoval--Fel a fejjel.......

órarugógerincű felpattanó 2010.04.14. 23:20:18

@kíváncsivagyok: Soroljad már mesterem, hogy milyen osztogatásokat ígért a fidesz.

trocadero 2010.04.14. 23:33:32

Az MSZP szerint jó állapotban hagyják maguk után az államkincstárat, de egyben azt is mondják, akkora lesz a hiány aránya májusig, mint 2002-ben volt a Fidesz után. 2002-ben viszont azt mondták a Fidesz után, hogy üres államkincstárat vettek át. Viszont akkor Magyarország többet érdemelt, megcsinálták a 100 napos programot, sőt, a 2. száz napos programot is. És 2006 áprilisig minden szép és jó volt, aztán 2006 májusban hirtelen jött az államcsőd. Csupa ellentmondás.

Psyman 2010.04.14. 23:42:32

Természetesen ezen a blogon majd júniusban is azt olvashatjuk, hogy a Fidesz hibája, hogy üres az államkassza.

jeangabin 2010.04.14. 23:55:38

Nem feltétlenül és kifejezetten Fidesz-közeli források is nyekeregték, hogy az erre az évre tervezett hiánycélnak jó része már kipipálva, ergo: abban azért erősen van valami, hogy gáz van a kasszában. Vagyis pontosabban: a kasszával.
Ami hihető is, hsiezn ha annyira fényes lenne a helyzet, nem az az eredmény jön ki a választásokon, mint ami...
De tökmindegy amúgy, kampány van.
A Fidesz, ahogy tudja, úgy feketíti tovább az Mszp-t (még most is fosztogatnak...), az Mszp pedig visszalő: mi a tutit adtuk át, ilyen költségvetési egyensúlyról és hiányarányról álmodik egész Európa, mit beszélnek ezek, csak előre mosakszanak...
Május 25, kedves barátaim, akkor indul a(z új) mandula.
Pár hétig lehet szajkózni, hogy az Mszp fölégetett maga mögött mindent, de ez egy idő után senkit sem fog érdekelni, ha igaz ez, ha nem.
De most kampány van, üsd, ahol éred...

trocadero 2010.04.15. 00:06:19

Az MSZP tavaly óta szajkózza, hogy az idei tervezett hiány elérhető és reális, a Fidesz tavaly óta szajkózza, hogy nagyobb lesz a hiány. Voltaképp most semmi újat nem mondanak ehhez képest. Vajon kinek lesz igaza?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.04.15. 00:09:49

@jeangabin: Egész pontosan a Fidesz azt kommunikálta, hogy a hiány április végéig eléri a tervezett 100%-át. Nem fogja elérni, valószínűleg ott lesz, ahol normális, nem választási években lenni szokott. Eddig - lekopogom - nem nagyon van nyoma választási költségvetésnek.

Egyébként az első negyedév végéig GDP-arányosan az idén alacsonyabb a hiány, mint 2002-ben volt. Azzal együtt is, hogy a Bajnaiék az időarányosnál gyorsabban költötték eddig a tartalékokat.

Kaland-Játék-Kockázat · http://kjkk.blog.hu 2010.04.15. 00:15:04

Az hülyeség, hogy nem tudja a fidesz mi van kasszában, hiszen a költségvetési bizottságban a fidesz is ott van. Ha jól emlékszem talán a Varga a bizottság feje?

jeangabin 2010.04.15. 00:17:26

@Kettes:
Nyilvánvaló, hogy a leköszönő oldal mindent rendben lévőnek tüntet föl, hogy a másik ne rá mutogasson, ha csak totyogni tud, ne rájuk lőcsölje a majdani esetleges impotenciáját, míg a jövőbeni erők azt szajkózzák, hogy óriási a baj, üres a kassza, ezért sajnos meg kell lépnünk ezt és ezt, nem mi tehetünk róla, nem is akarnánk, de muszáj...
A Fidesz egyébként nem fog gatyázni, ugyanolyan drákói módon fog eljárni, mint a ballibsi elődök, vagy ahogy eljárt 98 és 2000 között. Csak utána engedtek a gyeplőn.
Most is ez lesz: 2 év vér és verejték, húzd meg, majd szép lassan 2 év ereszd meg, a vége felé.

Sztifler · http://socialeconomy.blog.hu 2010.04.15. 00:23:30

1. a fidesz előzőleg sem megszorítással érte el a helyes makropályát.

2. a neoliberális lovagok hiszik csak azt, hogy megszorítással csökkenthető az adósság, elérhető a növekedés, kialalul a bizalom stb. [...], pedig éppen az elmúlt 8 év bizonyította be, hogy megszorítással, ceteris paribus, csak a gazdasági növekedés szorítható le 0-ra, nem az adósság.

3. a poszt elég gyenge. :)

borovi 2010.04.15. 00:26:39

Orbánék a 8 év alatt simán pofán hazudták a népet (zembereket). Most, hogy eljönne a cselekvés ideje számukra, egyszerűen kihátrálnak a hazugságaik és szemen szedett ígérgetéseik mögül. Pontosan az fog történni, amit cikkíró leírt. Azonban a kétharmad birtokában egyszerű hatalomtechnikai eszközökkel bebetonozzák magukat a hatalomba (emlékezzünk jó Mikola doktorra, meg az általa előrevetített 40 éves Fidesz-uralomra a határontúliaknak adott szavazati jog segítségével). F@szom tudja, én nem szeretnék 40 év múlva is Orbán Viktorra ébredni.

Kaland-Játék-Kockázat · http://kjkk.blog.hu 2010.04.15. 00:28:02

1. Persze, amit a Bokros csomaggal megspóroltunk, azt a fidesz szépen elherdálta.

2. Az elmúlt 8 év azt bizonyitotta be, hogy mekkora kárt képes okozni egy hatalommániás öreg beteg ember egy országban.

rockjano_ 2010.04.15. 00:32:42

Mindez OK

Csak azt mondjátok meg miből és hogyan lesz gazdaságélénkítés amit vitya megigért??(nemzetközi sajtótájékoztató)

Én már nagyon várom!!!

Andal 2010.04.15. 00:32:54

2002-ben talán egy szoci főmufti jött azzal a szöveggel, hogy üres a kassza, nem tudjuk az összes ígéretünket megvalósítani (kb. mint a fidesz '98-ban), de akkor orbánék és megyóék közösen ugatták le, hogy dehogynem van pénz, 300milliárd, jó a helyzet, 2007-08-ban már euró is lesz.

Ehhez képest GDP arányosan 51%-ról 78%-ra feltornázták az államadósságot, évente 1200milliárd felett megy el adósságszolgálatra, lényegében kétszer annyi, mint 2002-ben. A felvett hitelek zöme meg jóléti kiadásokra ( pl. 13.havi nyugdíj), "drága" autópályákra stb. ment el.

Már 2006-ban megszorításokra volt szükség, persze kissé trükkösen csak a választások után. Majd jött 2008, gazdasági világválság, pont amikor már jött volna a gyurcsányi kánaán. Újabb hitelek, Bajnaiék legnagyobb érdeme saját maguk szerint, hogy elkerülték az államcsődöt (ez ám a teljesítmény).

Most 2010-ben meg sok mindent rátolnak a következő kormányra: ÁSZ szerint 130-170milliárddal kevesebb lesz az adóbevétel, kórházak nincsenek rendesen finanszírozva, +140mrd adósság, máv, malév, bkv további jelentős tételek, az önkormányzatok szintén alul vannak finanszírozva, eladósodottság 1000mrd körül, ezt is rendezni kell stb. stb.

Magyarul egy nagy trágyadombot hagynak maguk után, takarítsa el, aki tudja. Köszönjük szépen, és persze mindez a fidesz aknamunkájának a következménye.

Westie · http://www.haziallatom.hu 2010.04.15. 00:34:10

A fidesz eü programja:
Az eü-ben minden rendben van, aki mást mond hazudik.
A fidesz gazdasági programja:
Az MSZP talicskával tolta ki a pénzt, ezért csak 10 év múlva tudunk adót csökkenteni és 1 millió munkahelyet teremteni.

Westie · http://www.haziallatom.hu 2010.04.15. 00:36:57

Pontosan Andal, látom már te is felismerted a lényeget.

Egyébként a jóléti kiadásokért csak magunkat okulhatjuk, mert nekünk minden ingyen kell és azt választjuk meg, aki többet igér nekünk. Ezen is el lehetne gondolkozni.

rockjano_ 2010.04.15. 00:42:59

@Andal: Nana azért a szocialista népszavazást se felejtsd el. Meg a rengeteg ellenzéki demagógiát.

Persze ez nem menti a szocikat megkapták a magukét.

Mintahogy vityáék is meg fogják kapni... talán nem annyira

szamarhegy 2010.04.15. 00:47:26

Nem az a lényeg, hogy üres, vagy nem üres, hanem, hogy a Fidesz MOST fog majd rádöbbenni a szavazók előtt, hogy új helyzet van. Mégsincs 1000 Mrd éves szintű kézzel fogható és megtakarítható korrupció és mégse lehet azonnali gazdaságélénkítő, nagy méretű adócsökkentést bevezetni. Persze a szavazók bölcsek, tudták ezt előre, tehát nem kell minden badarságot összehordani.

szamarhegy 2010.04.15. 00:57:27

@Andal: A trágya 90%-a évtizede halmozódik, ismeretlen tétel nincs, legalábbis a nagysárendileg meghatározó tételek között, vesszenek a szocialisták, hogy hagyták ennek felhalmozódását, de a Fidesz nem viselkedhet úgy mintha pár nap alatt világosodott volna meg a helyzetről és bocs, de így nem érnek a titkos gazdasági csoda intézkedéseink. Ez a trágya évtizedes, éppeszű ember nem is várhatja ennek gyors elhordását, legalább 6-8 év, mire struktúrálisan megalapozott fejlődést ki lehet erőszakolni.

endre69 2010.04.15. 01:09:34

Orbán is majd Gyurcsány gyűlöleti fokára jut a nép szemében még az idén. Nem tudják megoldani a súlyos gazdasági és morális válságot, nem tudnak jólétet hozni ők sem. Ők is csak politikusok, a saját bendőjüket tömik csak, és magasról leszarják az embereket. Nincs új a Nap alatt, meglátjátok. Ez csak egy újabb "gengszterváltás".

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.15. 01:31:56

Emberek, hát miről beszéltek? Miféle államkassza, meg hogy üres lesz-e vagy sem? Hát már tökig gázolunk az adóslevelekben, bassza meg! Szó sincs itt semmiféle pénzről, itt már harmicöt éve csak az a pénz van a kasszában, amit kölcsönadott nekünk valaki. És a kölcsön kamatostul való visszafizetéséhez újabb kölcsönt veszünk fel, már a százharmincadikat, kábé. Csak azért adnak nekünk még kölcsön, mert kamatként mindig kapnak valamit belőlünk. Földeket, nagyvállalatokat, stratégiai fontosságú közüzemeket, újabb felvevőpiacot és így tovább. Hát persze hogy üres a kassza már évtizedek óta. És már azt is tudjuk, hogy már négy éve is annyi volt a tartozás, hogy már a kamatját sem tudtuk megtermelni az országban.

Ezek után én ELVÁROM az új kormánytól, hogy kurvára húzza meg a derékszíjat, és mindenkitől szedje be azt a pénzt, ami kell, mert megérdemeljük a bamba pofánkkal, mivel négy éve csak meghosszabbítottuk a nyaralást a szociknak, pedig akkor a mostaninál négy évvel korábban el lehetett volna kezdeni a takarítást. Lehet, hogy azóta már látnánk valami reményt is. Most már nem négy, hanem 6-8 év is kellhet, mire visszaküzdjük magunkat ugyanoda. De akkor azt a pénzt MINDENKITŐL gyűjtsék ám, ne csak a magamfajta mezei bohócoktól, és mostantól nincs ígérgetés, osztogatás, visszatáncolt reformok, mint boldogult Gordonka szokta csinálni. Egyetértek a posztolóval, ezek is lopnak, ezek is hazudnak, ezt előtte is tudtuk, de közben ha csinálnak is valami hasznosat, akkor már kijjebb vagyunk a szarból. Nekem sem kell a duma, tudjuk, hogy gáz van, és most fogjanak hozzá, gyerünk.

panu 2010.04.15. 02:02:53

Ha jól tom, akkor kb erre az időszakra többnyire üres az állam kasszája... de még most jön az adószezon meg miegymás.

Rókakígyó 2010.04.15. 02:54:42

Én meg azt hallottam, hogy a reform szót csak a mocskoskomcsik használták még eddig mindig az életbe. Oszt most meg mi van? A becsületes emberek értékalapú közössége is reformálni akar? Mi a frásznak szavazott rá csilliárd ember, ha még csak a szöveget se módosítják a rombadöntési időszakhoz képest. Legalább találnának ki valami nem sarlókalapácsos kifejezést erre.

A Fidesz különben nem nagyon hazudott. Mivel az ég világon semmit nem mondott arról, hogy mit akarna tenni. A színvonalat mutatja, hogy elég volt azt mondani , h Gyurcsány hazudott és már van is 26valahány hely a parlamentben.
Sajna a Fidesz csak alkalmazkodik a választókhoz, akik nem tudom mit akarnak, mert még kevesebb programelemet lehetett látni tőlük, de hogy az nekik sem lesz elég, hogy elmondták mit nem akarnak, az tutter.
Amúgy nem csoda ez, hiszen az országban eddig összesen 1 politikus hazudott, ő is csak egyszer.

Rókakígyó 2010.04.15. 02:58:28

@Androsz: Ez a bejegyzés így éjjel 3-kor kellemes poénnak hat. Látod, ezért fogsz csalódni a fideszben is vagy bárkiben, akire szavaztál. Sokan gondolják azt, mint te, de nyilvánvalóan a pénzeket beszedni képtelenség, meg nem is nagyon akarják. Az olyan nyűgös dolog, meg esetleg azt lehetne mondani, hogy rosszabul élünk, mint 4 éve. Ciki mindenképp.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.15. 03:32:47

@Rókakígyó: Értem én, ember, de akkor mi a teendő? Máris lőjem főbe magam? Amíg megtalálom a pisztolyom, akár még reménykedni is megpróbálhatok.

nestrot10 2010.04.15. 05:55:49

Szij és rémhírgyártó!

2002 ben a Fidesz ellopta az összes maradékot amit Bokros felhalmozott 1996 ban.
A közszolgálatot 6 éve bebetonozta ....nagy pénzekért a sajátjait. Kiürítette a kasszát és sok adósságot hagyot... Miről beszél akkor ez a kuglifejű Szij és Rémhírgyártó barom?

is 2010.04.15. 07:36:38

@Androsz: "pedig akkor a mostaninál négy évvel korábban el lehetett volna kezdeni a takarítást"

egészen pontosan négy éve el is kezdték a takarítást, csak te 18 hónapig baromkodtál, és a végén beetted a FIDESZ hülyenépszavazását. ezt a négyévet a 82% csak saját magának köszönheti. holl lennénk már, ha ez nem lett volna...

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2010.04.15. 07:55:46

@BPHead

Remek poszt, mintha csak magamat olvasnám.

...veled is megbeszéltük volna a szíjártói (orbáni) előreakciókat...hm.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2010.04.15. 08:03:49

@Sztifler:

""1. a fidesz előzőleg sem megszorítással érte el a helyes makropályát.""

--persze hogy nem megszorításokkal te pöcs, hiszen 1998-ban a "közellenség" Bokros tele kasszát hagyott a köztörvényes orbánra.

""2. a neoliberális lovagok hiszik csak azt, hogy megszorítással csökkenthető az adósság, elérhető a növekedés, kialalul a bizalom stb. [...], pedig éppen az elmúlt 8 év bizonyította be, hogy megszorítással, ceteris paribus, csak a gazdasági növekedés szorítható le 0-ra, nem az adósság.""

--az olcsón szerzett, szart érő jogi diplomádat ecseren áruld.

""3. a poszt elég gyenge. :) ""

--az önértékelésed, az valóban gyenge.

:)))
Hajrá Magyarország
hajrá magyarok
:)))
...idióták.

Dervenkál Egon 2010.04.15. 08:11:23

Összefoglalva:

- Sz. Péter: Üres az államkassza. A hiány mindjárt 100 százalékos lesz, pedig még csak áprils van.

- Pü. minisztérium: A hiány dinamikája máskor is hasonló. Év elején sok a kiadás, az adóbevételek meg később jönnek.

- Sz. Péter: Nem igaz. Tök üres az államkassza. A szocialisták mindent kiloptak. Hát már az első negyedévben annyi a hiány, hogy húúúúú.

- Pü. minisztérium: A tervezettnél magasabb adóbevételek miatt az első negyedéves hiány 40 milliárddal volt kevesebb, mint a tervezetett.

- Sz. Péter: Dehát rohadtul kirabolták az államkasszát. Itten 100 milliárdok mentek el korrupcióra!

- Pü. minisztérium: Annyira nem üres az államkassza, hogy van még benne 185 milliárdnyi tartalék is, ha valami beütne.

- Sz. Péter: A PM a számokkal trükközik csak. Mondom, hogy üres az államkassza.

Ez a kormány láthatóan nem is akart nagyon növekedési pályát. Ahhoz tényleg szerkezeti átalakítások kellenek, viszont társadalmi támogatottságuk maximum az egyensúlyozáshoz volt. Viktornak most van támogatottsága (még) a 200 ezer közalkalmazott és tisztviselő kirúgásához is. Jövőre már nem lesz neki sem. Az állami vállalatokban rejlő hiánynövelő veszélyek pedig azt jelentik, hogy ha a MÁV, BKV, stb. pénzt kér, mert "nagyon veszteséges", akkor a kormány adhat. Ad(hat). Jó lenne, ha ezért nem adna.

panteon 2010.04.15. 08:45:40

Mikor volt ez a kassza tele?

emzéperiksz 2010.04.15. 08:49:56

Bocsánat, hogy közbeszólok, de ez a Szíjjártól kifejthetné, hogy mi a túróért akarná Oszkó kiüríteni az államkasszát, amikor

1. Oszkó már egy éve bejelentette, hogy egy évig marad, aztán megy. Nem akart a választáson indulni, továnn pm maradni, a Varga Misuval versenyezni.

2. Az elmúlt 20 év jóformán egyetlen olyan pénzügyminisztere volt, aki a szarban lévő gazdaság talpra állításán fáradozott, nem a szar elkenésén. Fájdalmas volt, lehet, de akkor is sikerült lecsökkentenie a hiányt. És ez tény.

The Glow 2010.04.15. 08:54:05

Végeztem egy kis privát elemzést a témában. Az adatok a PM honlapjáról jönnek (/ költségvetési adatok / államháztartás egyenlege).

Összeraktam egy egyszerű grafikont belőle: az évvégi hiány %-ában hogy alakultak a számok év közben. (Sajna csak 2004-ig visszamenőleg voltak fenn az adatok).

Szóval: kepfeltoltes.hu/view/100415/hi_ny_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Budaphestie 2010.04.15. 08:55:05

@szamarhegy: Ez a helyes értelmezés.

Aki nem értette: Nem vitatom, hogy relatíve üres a kassza. Lehet. Nem tudom. De ezt csak a következő hetekben deríti majd ki a Fidesz és nagyon meg fognak majd lepődni? Ne már!
Azt nem fogom elhinni, hogy ez lesz az oka a beígért adócsökkentés elmaradásának.

Viszont belátom, hogy lehetséges, hogy a további adócsökkentésnek még nem jött el az ideje, és lehet hogy még 2011-ben sem jön el. Ilyen körülmények között gazdasági szempontból káros is lehet az adócsökkentés. Így aztán még örülök is neki, ha a FIdesz inkább hazudik, minthogy hülyeséget csináljon. Ez jó jel! Nem szurkolok a saját jólétem ellen. Hajrá Fidesz!

Kulmar 2010.04.15. 09:00:37

az a kérdés, hogy az eccerű állampolgár, amikor látta, hogy nem nagyon van munkája, tehát pénze sem sok, akkor mit csinált?
- felvett sok hitelt, hogy legyen miből fizetnie a költségeit?
- visszafogta a kiadásait, nem vett plazmatévét, szegényebbek lejjebb tekerték a fűtést, olcsóbb vajat, tejet stb. vett?
- szidta magát és a feleségét, mert amíg volt munkája nyaralni ment és piázni heti 1x?

Roa 2010.04.15. 09:25:19

@is: Már gondoltam, hogy hülyenépszavazás lesz a vége... Hülyereform ellen hülyenépszavazás. Bár azt nem tudod megmondani, hogy miért nemhülyenépszavazás...

AutosVilli 2010.04.15. 10:10:58

Hát egy max két évig lehet az mszpére kenegetni a szart,csakhogy,a nép sem hülye,és
bármennyire is szeretné a Fidesz,nem sokáig hülyíthetik az mszp-s mumussal a népet.A történelem ismétli önmagát,fog még a Fidesz hasonló helyzetbe kerülni.A másik hogy pl vallási alapon nem politizáljon senik ittKeresztény Demokrata Nagy Pöcsre utalok utalok,mert abból jó nem fog kisülni.

daito 2010.04.15. 10:15:53

Ah so.

Ez az "üres a kassza" ugyanolyan vacak duma, mint a "nem tudtuk, hogy ennyire rossz a helyzet, mert eltitkolták előlünk".

Egyrészt, az államnak nem tud kiürülni a kasszája igazából. Vannak olyan "pillanatok", amikor a számla a 0-hoz közelít, de azért az államkassza nem egy egyén, vagy vállalkozás kasszája.

Az állami szervek forintkiadásait az az ún. KESZ-ről teljesíti a Magyar Államkincstár. Ez a Kincstári Egységes Számla, amelyre egyrészt folyamatosan érkeznek az adó, illetékbevételek; másrészt, amikor nincs egyenlegben a kifizetés a befolyó pénzzel, akkor az ÁKK, az Államadósság Kezelő Központ beszáll a játékba, méghozzá a forint- vagy devizakötvényekből (állampapír) származó bevételéből.
(Ilyenkor nő az állam adóssága.)

De nincs ebben semmi extra, ez a játék a rendszerváltás óta így tart. Legegyszerűbb módszer ennek ellenőrzésére az, hogy a központi költségvetés deficites, vagy szuficites volt-e. (Mindig 5-10% körüli deficit van, azt pedig valamiből finanszírozni kell.) És ez tök független attól, hogy ki mit hadovál a GDP arányos államadósságról, és társairól.

Kijan 2010.04.15. 14:06:22

A fidesz már hónapok, vagy inkább évek óta azt szajkózza, hogy a kormány teljesen padlóra tette az országot, romokban hever az egész. Pár hónapja, mégis egyszeri drasztikus adócsökkentést ígért 2010-re Orbán Viktor. Most visszavonták. 2 lehetőség van, vagy tényleg azt hitte, hogy jobb állapotban van a gazdaság, és elbír egy adócsökkentést, ez esetben folyamatosan hazudtak, amikor azt mondták, hogy az ország padlón van, ennél rosszabb nem is lehetne. Másik lehetőség, hogy tudták ők nagyon jól, hogy mi a helyzet, és nem lehet adót csökkenteni, ez esetben is folyamatosan hazudtak. Ugyanúgy, mint az általuk szidott másik oldal. Ők sem mások.

papillon 2010.05.06. 18:14:36

Hát a politikát nem lehet kiirtani egy állam életéből, de talán a "politikusokat" igen.
Legyen csak közvetlen demokrácia, mint Athénban (nem OV lesz Periklesz, ezt csak humornak szántam: Kérdés, hogy OV is így gondolja-e?
süti beállítások módosítása