HTML

biztonságos?

Semmi sem biztonságos. az Ember egy kis hópihe az őrjöngő tűzhányók kereszttüzében. A cikkek igazából kérdések, ha kinyilatkoztatok, azt is vegyétek kérdésnek..

Friss topikok

  • gunyoros: Legalább a végére írd oda, hogy paródia, mert kezdik egyre többen beszopni. :D (2014.03.02. 12:17) Rezsiadó
  • Világnézet Netes Napló: Érdemes megnézni a képet: Akasztány vallás jelképei erkolcstan.blog.hu/2013/10/08/akasztany_vall... (2013.10.08. 19:37) Az Akasztány Vallás
  • Budaphestie: @hakapeszimanó: így van, a szakzsargon Kiss Endre filozófustól származik. hu.wikipedia.org/wiki... (2012.12.30. 21:12) Szakdolgozat kvíz
  • bögöbö: Bocsánat, helyesebben csak "Tény", így, egyszerűen és szerényen. (2012.12.06. 09:08) Helyreigazítás 2014
  • Celtic: Ez igy van. Ez az un. "ne a zemberekkel fizettessek meg"-eljaras. Gyonyoru populista szarsag. En... (2012.10.11. 14:29) A hatósági ár esete az adóforintjainkkal - kis számtan költőknek

Linkblog

Isten a parlamentben

2010.05.26. 09:51 Budaphestie

Eljött hát a parlamenti a butaságnyilatkozatok ideje. Az új parlamenti kétharmados többség a következő szöveget fogadta el

a 2010. évi … törvény a Nemzeti Összetartozás melletti tanúságtételről:

"Mi, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének tagjai, azok, akik hiszünk abban, hogy Isten a történelem ura, s azok, akik a történelem menetét más forrásokból igyekszünk megérteni, hazánkért és a magyar nemzet egészéért, az Alkotmányban rögzített felelősségünk jegyében,..."

 Természetesen sok, a keresztény babonában szenvedő blogger igyekszik vadul rámutatni, hogy a szöveg teret enged a nem vallásos (értsd: felvilágosult) embereknek is, hiszen ott van: "...akik a történelem menetét más forrásból igyekeznek megérteni..." Erre a felvilágosult ateisták és tanult történészek első felindulásunkban esetleg csak annyit reagálnak, hogy "igyekszik a nénikéd!".

Én inkább javasolnék a világnézetemhez (és a Magyar Nemzeti többség felvilágosult világnézetéhez) közelebb álló szövegeket, amelyek szintén megszólítják mind a "két" oldalt:

1. Mi, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének tagjai, azok, akik tudományos módszerek segítségével vizsgálják a történelem menetét a maga objektív szépségében, és azok, akik elképzelt istenükhöz indított babonás imáik segítségével próbálnak valamit megérteni belőle...

2. Mi, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének tagjai, azok, akik képesek tanulni a történelmi tények lombkoronájában kirajzolódó szabályszerűségekből, s azok, akik a felelősség terhét inkább egy kitalált teremtő vállára szeretnék akasztani, ahelyett, hogy az ország vezetőiként felvállalnák azt...

Ha tudtok ennél jobbat, akkor nosza! Itt nincs előzetes moderáció, mint a keresztény véleményvezérek blog oldalain...

22 komment · 1 trackback

Címkék: politika fidesz történelem magyarország vallás isten kdnp társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://biztonsagos.blog.hu/api/trackback/id/tr202032228

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mi a baj Istennel? 2010.05.26. 16:15:38

Pont a tolerancia és a sokszínűség hívői próbálják megkérdőjelezni, hogy mások saját istenükre hivatkozzanak. Pedig ez is egy teljesen legitim értékválasztás. A jelenkori magyar történelemben először jelent meg Isten neve egy törvényben, mégpedig a ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

almas 2010.05.26. 11:24:43

Szerintem egyáltalán nem sértő, hogy "más forrásból igyekeznek megérteni". A cikk írója egy kicsit eltúlozza a dolgot, mert az ő javaslati viszont már tényleg bántják a hívő embereket. Nem értem erre miért van szükség.

Avatar 2010.05.26. 11:31:36

:) Jó ez a két változat...

Alensha 2010.05.26. 16:51:09

Egyáltalán, mi a francnak kell törvénybe ez az "ezek is, azok is" szöveg?

Mi, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének tagjai, azok, akik szívesen járnak moziba és azok, akik nem, azok, akik cukorral isszák a kávét és azok, akik nem, azok, akik üvöltenek a meccsen és azok, akik nem, azok, akik meg tudják oldani a másodfokú egyenletet és azok, akik nem, azok, akik borssal eszik a káposztás tésztát, és azok, akik cukorral, illetve akik nem szertik egyáltalán.......

Ppix 2010.05.27. 01:00:29

Ez az egész arra jó, hogy eltereljék a figyelmet a fontos dolgokról, és a már bevált stratégia nyomán a folyamatos konfliktuskereséssel és ideologizálással palástolják azt, hogy igazából fingjuk sincs arról, hogy mit kellene egy országgal kezdeni a XXI. században...

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2010.05.27. 20:25:55

nem tudom, hogy állampolgári alapon miért nem lehet módosító javaslatot benyújtani, de egy népszavazó show keretében el tudom képzelni e két változat bármelyikét...

Bert Sels 2010.06.04. 10:48:53

nem vallásos és a felvilágosult nem szinonimája egymásnak mint ahogy a vallásosság és a felvilágosultság sem ellentétpárja egymásnak.

például Einstein mélyen vallásos volt én még se merném felvilágosulatlannak nevezni. De gondolom te magasan felette állsz a mesternek és azért teheted meg.
A félreértések elkerülése végett mondom hogy ateista vagyok csak rendkívül bosszant hogy pár alulművelt elkezdte mantrázni ezt a „felvilágosult” baromságot.

igyretorikaltok: 2010.06.04. 11:04:31

A felvilágosodás nem arra jött rá hogy nincs I(i)sten hanem arra hogy a környezetünk vizsgálható és törvényszerűségeket fedezhetünk fel benne. Azt hogy ezek a törvényszerűségek miért és hogyan jöttek létre eredendően arra nem ad választ. A mai törvényszerűségeket pedig egy mélység alatt már nem lehet extrapolálni, hiszen gondoljunk csak a nagy bumm előtti időszakra ahol minden törvényszerűségünk egy csapásra megszűnik. Az ateizmus egyfajta hit. Hiszen senki nem tudja bizonyítani hogy a feldobott kő a következő pillanatban is le fog esik. Csak az előző tapasztalatok alapján ezt a megfigyelést extrapoláljuk. Mondok még egy egyszerű példát. A kvantummechanika szerint az időjárást teljes biztonsággal sose tudjuk majd megjövendölni. Ugyanis bizonyos ok-okozati méretarány alatt a kvantummechanika szintjén egy kvantumról vagy azt tudjuk hogy pontosan hol van (de akkor nem ismerjük a sebességét és irányát) vagy azt tudjuk mi a sebessége de nem ismerjük a helyét. Tehát ebből az következik hogy a természet gondosan eltakarja előlünk a teljes tudás lehetőségét. Értitek milyen hátborzongató dolog ez? Miért van ez így?

Joco74 2010.06.04. 13:26:13

@Bert Sels:
"Einstein mélyen vallásos volt "

Nem volt.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.06.04. 13:27:41

1) Szerintem bizonyos, hogy van valamilyen isten (lásd: igyretorikaltok: 2010.06.04. 11:04:31 ). ), de az eddig teremtett Istenképek még meg sem közelítették a valóságot. Kicsik és buták vagyunk hozzá, kitaláltunk hát helyette ilyen télapó-szerű izéket. Amíg meglesz a tuti befutó, sokaknak megfelel ez is, és voltaképpen igazuk van, nem szabad bántani őket. De ők se bántsanak engem...
2) A bibliai Isten sok mindennek az ura, de a történelemnek biztosan nem. Itt van például az Özönvíz: Isten csinálta ugyan, de az emberek gonoszsága miatt csinálta. Tehát nem volt ura az emberek gonoszságának, azaz nem volt ura az emberi gonoszság kialakulásának, vagyis a gonoszság a történetének. Szar ügy a logika.
3) Nem kell foglalkozni a törvény szövegével, nem ránk vonatkozik. Így kezdődik: "Mi, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének tagjai". ŐK. Pont leszarom, ŐK mit beszélnek, kábé már 20 éve.

Jaffar 2010.06.04. 13:47:22

@Humperdickk:
"Szerintem bizonyos, hogy van valamilyen isten "

Szerintem meg NEM bizonyos. Most akkor kinek van igaza. Szerinted azoknak akik hisznek valamilyen istenben. Én szerintem meg azoknak van igazuk, akik hagyják a másikat a saját belátása szerint hinni, vagy nem hinni valamiben. A kettö nem ugyanaz. Én speciel nem hiszek benne, de elfogadom, hogy vannak olyanok, akik igen. Ettöl ök nem kevesebbek az én szememben egészen addig amíg nem kezdenek el gyözködni engem.......

nicsakegy 2010.06.04. 14:55:28

@igyretorikaltok:: Azt remélem érzed, hogy ez mennyire bullshit. Ugyan azt hadovászod, mint minden "térítő". Kerek a föld / nem kerek. OK, de akkor mitől lett kerek. Hát baszki, nem tudom, de megpróbálom kitalálni, felfedezni.

Azt tényleg senki se tudja, honnan ered az élet, vagy egyáltalán a világegyetem. Tartok tőle, soha nem is fogjuk megtudni. De pusztán azért, mert tudatlanok vagyunk, nem kell egyből UFÓ-zni, Xenuzni, meg Istenezni. De tudod mit? Legyen. Isten teremtette. És ki a faszom teremtette Istent? Ja, hogy Ő örökkön volt, és örökkön lesz. Hát de arany apám, akkor én meg hadd mondjam már azt, hogy a galaxis örökkön volt, és örökkön lesz.

Ezt megbeszéltük, most már csak minősítenünk kell egymás gondolatmenetét.

Szerintem te nyomi vagy, mert egy kitalált lényre akarsz mindent rákenni, ami számodra nem kézzelfogható, eszeddel fel nem fogható, tudományosan nem bizonyítható, magyarázható.

Szerinted én nyomi vagyok, mert nem bírom belátni, hogy a galaxist csakis egy felsőbbrendű lény teremthette.

Na, koccintsunk, nyomi, nyomival.

Joco74 2010.06.04. 15:01:16

Einstein ezt is mondta:

"Természetesen hazugság az, amit vallásos meggyőződésemről egyesek írnak, s ezt a hazugságot újra meg újra megismétlik. Nem hiszek a személyes Istenben, s ezt a felfogásomat sohasem titkoltam el, hanem mindig világosan kifejezésre juttattam. Ha van valami bennem, ami vallásosnak nevezhető, az az a határtalan csodálat, amelyet világunk szerkezete ébreszt bennem, világunké, amennyire azt tudományunk feltárni képes.

Joco74 2010.06.04. 15:09:53

"Az ateizmus egyfajta hit."

Aham. "A nem bélyeggyűjtés meg egy hobbi"

Budaphestie 2010.06.04. 22:58:12

Einstein természetesen nem volt Istenhívő, mint ahogyan a huszadik század neves természettudósainak 90%-a sem volt az. A huszonegyedik században ez az arány a 100%-hoz közelít.
Nem gondolom, hogy a kedves kommentelő szándékos rosszindulatból terjesztette volna ezt a hazugságot. Én a magam részéről nem lepődök meg, ha egy babonás emberről kiderül, hogy tudatlan is. Ahogyan a fenti számokból is látszik a két dolog kéz a kézben jár.

nicsakegy 2010.06.10. 16:48:14

@Joco74: Félreérted. Az ateista nem tudja, csak úgy "hiszi", hogy nincs isten (vagy épp Isten). Ezért szokták ateista hitnek mondani.

Persze nevezheted szimplán istentagadónak is, csak ezt általában pejoratív értelemben szokták használni. Az ateista szemléletű embereknek viszont bántó, hogy a hívők gyakran lenézik, lesajnálják őket. Az ateisták hite szerint a nemhívéstől nem lesz valaki kevesebb, vagy rosszabb, és attól, hogy ők ateisták nem szorulnak rá a hívő emberek sajnálatára ("imádkozok az eltévelyedett lelkéért, meg ilyenek..)

Budaphestie 2010.06.11. 13:44:07

@nicsakegy:
Ami egy kissé zavaros itt az a következő: Attól, hogy valaki nem hisz, attól még nem ateista. Sok ember ugyanis agnosztikus, ami azt jelenti, hogy szerintük nem lehet eldönteni, hogy létezik-e Teremtő Isten vagy sem. Ők megelégednek azzal, hogy nem lehet tudni és éppen ezért kár ezzel az egésszel foglalkozni.
Nos, ők a "nem bélyeggyűjtők", nem pedig az ateisták.
Az ateizmust nevezhetjük egyfajta "hitnek" , de ilyen alapon aztán mindenfajta emberi tudást nevezhetünk hitnek, így kis is dobhatjuk a "következtetés", "objektivitás" és "tudás" szavainkat. Ennek részletesebb tárgyalására itt nincs hely és idő...

Avatar 2010.06.11. 15:35:55

@BPHead: Definíciós problémával állunk szemben.
Az agnoszticizmust szokták gyenge ateizmusnak is nevezni, és amit te ateizmusnak definiálsz (isten létének tagadása), azt pedig erős ateizmusnak. Ilyen értelemben az agnosztikusok is ateisták.
hu.wikipedia.org/wiki/Ateizmus

Sőt, tulajdonképpen a keresztények is (erősen) tagadják Zeusz, Thor, Hórusz, Síva stb. stb. létezését, az ateisták csak egy lépéssel tovább mennek... ;)

Budaphestie 2010.06.11. 17:32:10

@Avatar: Ritkán találkozom ilyennel, de a becsatolt wikipedia cikk szerintem hibás! Azt írja, hogy az ateizmus " ...az istenben vagy istenekben való hit hiánya".
Ez a definíció viszont helytelen. Az ateizmus ugyanis kifejezett meggyőződést takar. Az ateista embernek átgondolt, tapasztalati tényeken és logikus következtetéseken alapuló meggyőződése, hogy az egyes vallások által definiált Mindenható Teremtő Isten nem létezik, az csak kitaláció.
A hit hiánya ennél sokkal gyengébb dolog. hivatkoznék itt elsősorban Richard Dawkinsra és életművére.

kszabo 2010.11.15. 20:00:55

Voltaire: "A vallás akkor keletkezett, amikor az első csaló találkozott az első ostobával."
Majd az ostobák elkezdtek költekezni a csaló utasításai szerint és ez mind a mai napig tart :)
És miközben az ostobák földkunyhóban laktak, építtettek velük minden jót maguknak hu.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:Vall%C3%A1si_%C3%A9p%C3%BCletek Innen a mondás: A vallás felemel és gazdaggá tesz. Üdv
süti beállítások módosítása